  • Data: 2004-03-16 19:47:57
    Temat: Re: Przenoszenie kredytu
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Sylwi@ <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm> wrote:

    > Dziękuję, brzmi jak komplement ;-)

    ...w każdym razie nie spamujesz! :)

    > Tak tylko utrzymanie konta w PKO BP to 4 zlote miesięcznie plus za
    > kartę, plus opłaty za zlecenia i przelewy.

    Pytanie tylko, czy korzystasz z tego na codzień.
    Możesz zamiast PKO otworzyć sobie konto w jeszcze innym banku, ale sam mBank
    to trochę mało wygodnie i mało bezpiecznie (mówię oczywiście o
    niebezpieczeństwie awarii, nie o bezpieczeństwie depozytów).

    > Konto w PKO nie jest tanie w utrzymaniu. Kredyt mocno oprocentowany a
    > konto mało oprocentowane.

    4 PLN/miesięcznie to nie jest drogie konto, biorąc pod uwagę infrastrukturę
    banku.
    Oprocentowanie konta możesz olać, tak jak ja - jeśli jesteś pod krechą. Poza
    tym ror nie służy do lokowania oszczędności.

    > Odnowienie kredytu to też najmniej kolejne 20 złotych. Dużo by tu
    > wymieniać, miałam to konto prawie 15 lat. No i mam jeszcze :-)

    Odnowienie kredytu w większości banków podobnie kosztuje. Poza tym w jednym
    banku ciężko jest znaleźć wszystko co potrzebujesz.
    Ja w tej chwili korzystam z Fortisa, Millennium i BGŻ. W każdym mam inne
    usługi, z których korzystam.

    > Hmmm,
    > faktycznie miałbys rację ale teraz PKO i tak samo mi pewnie wypowie
    > bo nie ma już stałych, wymagalnych wpłat na konto bo te wpływają już
    > do mBanku :-( Z kolei nie opłacało się robić drogiego przelewu z PKO
    > do mBanku i stamtąd dysponować pieniążkami.

    Wpływy z pensji miej tam gdzie kredyt - w razie czego łatwiej się z bankiem
    rozmawia. Jeśli przed uruchomieniem kredytu w mB przeniosłaś te wpływy do
    nich, to bardzo źle zrobiłaś.

    > No właśnie tego się boję, że tu już nie będę miała a tam jeszcze nie
    > będę miała .

    No to ustal dokładnie terminy i procedury w jednym i w drugim banku - z
    naciskiem na mB, to oni jako pozyskujący klienta powinni być bardziej
    elastyczni. PKO BP musi się teraz tylko wywiązywać z umowy, nie musi
    natomiast iść Ci na rękę.

    > O to mi własnie chodzi. PKO będzie chciało spłatę a w mBanku jeszcze
    > nie będę miała kredytu.

    W ogóle nie rozważaj takiej opcji :) Zanim coś podpiszesz - bądź pewna że
    wszystko gra.

    > Cały czas słucham i czytam co kto mądrego mówi i pisze

    <cegiełka> ;)

    > W sumie w tej chwili mam ochotę zrezygnować z tego kredytu tylko
    > obawiam się, że PKO ...... nie będzie zadowolone z braku stałych
    > wpłat dokonywanych do tej pory przez mój zakład pracy.

    Jak masz w umowie: stałe wpływy, czy stałe wpływy z tytułu wynagrodzenia?
    Jeśli to pierwsze, to zrób przelew do PKO - i po krzyku :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm