  • Data: 2009-06-24 08:46:33
    Temat: Re: Pytanie do Pana Jerzego Olszewskiego....
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Endriu pisze:

    > Ma Pan rację.
    >
    > Biorąc pod uwagę ostatni wynik wyborów, oraz to że 70 % posłów PiS głosowało
    > za traktatem dyskusja na powyższy temat traci sens.
    > Co do filmiku - ogólnie to pomimo tego iz chłopy - mmniej lub bardziej
    > mądrze gadają - to poparcie mają w granicach błędu statystycznego
    >
    > P.S. Trochę denerwuje mnie to że z jednej strony utyskuje Pan na Unię ....

    > " [... ]Robione jest to nie beż powodów. Chodzi o to , by przekształcić UE w
    > rodzaj socjalistyczne republiki centralnie rządzonej , ściśle
> [...]

    Endriu

    Trzeba odróżniać to, co byśmy chcieli od tego, co jest realne do
    osiągnięcia. Nie mamy, jako kraj żadnych realnych możliwości bycia poza
    UE chyba, że sama Unia się rozpadnie. Wobec tego dla eurorealistów
    rozsądnym jest próba przekształcania UE w takim kierunku, jaki jest z
    naszego punktu widzenia korzystny, a nie kontestowanie wszystkiego.

    Problem krajów postsowieckich, które wchodziły do UE w ostatnich latach
    polega na tym, że sama Unia zmieniła się znacznie od czasów, gdy była
    dla nas wzorem wolności i ekonomiczne sprawności. Z mojego punktu
    widzenia ideałem Unii byłby związek na wzór początkowej "Wspólnoty węgla
    i Stali", czy późniejszego EWG, gdzie najważniejsze była wolność
    przepływu ludzi i kapitału oraz wspólny obszar celny. Zgodził bym się
    jeszcze na wspólną walutę. Niestety obecnie forsowana jest przez
    socjalistów forma ujednoliconego państwa ze wszystkimi tego negatywnymi
    konsekwencjami dla mniejszych narodów.

    Jest jeszcze jeden powód skundlenia Unii. Nie da się utrzymać elitarnego
    charakteru klubu, który jest otwarty na wszystkich. Na grunt zrozumiały
    dla inwestorów giełdowych można to sformułować tak , że nie istnieje
    rynek na którym wszyscy wygrywają, choćby nawet grali sami najlepsi (i
    ucinali straty*)

    Żartobliwie można powiedzieć, że na gruncie Nieszczególnej Teorii
    Bezwzględności** daje się sformułować następujące twierdzenie :

    1765 Twierdzenie NTB
    Ilość socjalizmu w Europie jest stała.

    Wniosek :
    Po upadku bloku sowieckiego socjalizm musiał rozlać się po całej Europie.
    cbdo

    *echo innej polemiki na blogach BOSia.

    **Nieszczególna Teoria Bezwzględności - teoria naukowa mojego , nie
    chwalący się , autorstwa, opisująca funkcjonowanie GPW w Pomrocznej,
    rozwijana przeze mnie burzliwie w latach 1998 - 2002 na łamach
    niniejszego forum i sprzężonej z nim listy mailowej.