  • Data: 2004-09-03 18:48:59
    Temat: Re: Raifeissen / karta kredytowa / smiechu warte
    Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > numer

    > Oczywiscie, zgoda ale...wszystko byloby jasne, gdybym ja w tej operacji bral
    > udzial, wg jednak banku R odbywa sie to bez twojego udzialu, ty tylko
    > deklarujesz, ze korzystasz z takiej opcji i to mnie wlasnie zastanawia....
    > W Stanach jest to powszechnie praktykowane, korzystaja z "balance transfer",
    > "convenience checks" lub z tego co udalo mi sie znalezc - tzw "cash
    > advance", w kazdym jednak przypadku "jestes zamieszany" w operacje, nie
    > rozumiem wiec jak to mialoby sie odbywac u nas wiec dalej nie wiem....chyba
> [...]

    Mogę się podzielić doświadczeniem - składając wniosek podajesz numer konta
    starej kredytówki, oni na podstawie tego robią "szablon" przelewu. Po
    otrzymaniu karty i (chyba) jej aktywacji wystarczy poprosić o spłatę
    zadłużenia, a wtedy pytają Cię o jego aktualny stan. I tyle. Z tego, co
    dowiedziałam się od pana konsultanta we Wrocławiu, przelewają maksymalnie
    otrzymany limit - 500 zł, czyli jeżeli otrzymałeś limit 10000, a zadłużenie na
    starej też masz 10000, to przeleją i tak 9500 (podobno chodzi o to, żeby
    odsetki naliczone od przelewu jako transakcji gotówkowej nie spowodowały od
    razu przekroczenia limitu - mało to prawdopodobna sytuacja, ale tak widać
    wolą). Innymi słowy wierzą Ci w to, co powiesz - pewnie nie mógłbyś podać
    większego zadłużenia niż limit starej karty, ale mniejsze już możesz :)

    Pozdrawiam
    Agnieszka