  • Data: 2006-01-18 19:15:41
    Temat: Re: Re[4]: polisa na życie leolife w mbank
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ależ tabela opłat za ryzyko śmierci stanowi integralną część OWU i nic
    > nie wskazuje na jej zmienianie, tak jak w większości innych ubezpieczeń,
    > i można sobie to dokładnie przeczytać na odpowiedniej stronie mbanku.
    Art XII pkt. 5 mówi, że towarzystwo może zwiększyć opłatę za ryzyko, zgodnie
    ze zmianą tabel "żywotności" GUS. Mówi też, że jak ryzyko się zmniejszy, to
    wcale nie muszą zmniejszyc swojej opłaty.

    > Btw. masz wpływ na swoje opłaty za ryzyko śmierci, trzeba wybrać taką
    > Sumę Ubezpieczenia aby w miarę szybko kapitał ubezpieczniowy zbliżył
    > się lub przewyższył SU a wtedy opłaty za ryzyko śmierci będą prawie
    > zerowe lub zerowe.
    Opłaty za ryzyko śmierci naliczane są bez względu na wartość polisy. Jeśli
    kapitał polisy szybko wzrośnie to jedynie zmniejszy się ryzyko, że nie
    starczy środków na opłacenie ryzyka śmierci. Poza tym ja nie traktuję polisy
    ubezpieczeniowej jako mechanizmu oszczędzania. Wolę oszczędzać samodzielnie.
    Mam wtedy większą elastyczność w doborze funduszu. W polisie jestem związany
    z jednym towqarzystwem. Dlatego też ja wybieram najmniejszą możliwą składkę
    zapewniającą mi ubezpieczenie na oczekiwaną sumę ubezpieczenia.

    > Jeżeli się wybiera bardzo wysoką Sumę ubezpieczenia to pozostaje
    > pytanie, czy ubezpieczeniem z funduszem kapitałowym jest najlepszym
    > rozwiązaniem :-)))
    Niby dlaczego?