eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwRealizacja projektu IV RP - przyczyną katastrofy w SmoleńskuRe: Realizacja projektu IV RP - przyczyną katastrofy w Smoleńsku
    From: k...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Realizacja projektu IV RP - przyczyną katastrofy w Smoleńsku
    Date: Wed, 02 Jun 2010 12:05:09 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Niemiec
    >

    > Pełna zgoda &#8211; to byli głupole, ale ( jak już wspomniałem ) gdyby
    podobnych
    > głupoli wybrano w demokratycznych wyborach, to efekt byłby taki sam.
    > Oczywiście możesz sobie wierzyć, że istnienie demokracji zabezpieczyłoby
    > I Rzeczpospolitą przed rozbiorami. Twoja sprawa.

    > lądować
    >
    > No, ale tutaj trochę przegiąłeś. Próbując zgrabnie odejść od tematu
    > zaczynasz polemizować z ocenami, których nie wyraziłem. Nigdzie nie
    > napisałem o pretensjach i winie państw ościennych. To
    &#8222;rozumowanie&#8221;,
> [...]
    > odrobina refleksji dobrze Ci zrobi.

    > A tu kompletnie nie wyczuwam intencji Twojej wypowiedzi. Żartujesz sobie
    > ze mnie ?! Jaki mój pomysł ?? &#8230; monarchię siłą ?!

    > Z tego co wiem, to każde państwo opiera się na dwóch filarach:
    > ustroju politycznym i systemie gospodarczym. Ten drugi filar jest
    > dla liberała ważniejszy, ale niestety pozostaje w pewnej zależności
    > od pierwszego. Dlatego Twoje twierdzenie, że dobrobyt zależy od mądrości
    > rządzących jest fałszywe. Prosty przykład &#8211; jeśli ustrojem politycznym
    > jest komunizm, to choćby nie wiem jak mądry był władca, dobrobytu

    Dokładnie Masz rację. Jeżeli w komunizmie będzie tylko mądry władca to nie ma
    szans na dobrobyt, a z kolei nie ma szans aby całe społeczeństwo świata było
    mądre. Natomiast w kapitalizmie nie ma szans na dobrobyt na całym świecie, a i w
    poszczególnych krajach na wieczność, bo prędzej czy później musi dojść do
    zawieruchy taka jest istota kapitalizmu.