eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiReklamacja kartowa PKP IntercityRe: Reklamacja kartowa PKP Intercity
  • Data: 2006-10-16 16:57:08
    Temat: Re: Reklamacja kartowa PKP Intercity
    Od: donquijote <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Ustawa o ochronie praw konsumentów mówi, że:

    "Rozdział 1
    Art. 2.
    1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od
    niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za zapłatę oznaczonej sumy (odstępne).
    3. W razie odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a konsument
    jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega
    zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
    granicach zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek
    przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania
    przedpłaty."

    Z kolei Prawo Przewozowe:

    "Podróżnemu, który odstąpił od umowy przewozu [...] przysługuje zwrot
    należności stosowny do nie wykorzystanego świadczenia przewozowego po
    potrąceniu części należności (odstępnego)."

    Skoro jednak kupowałem bilet przez Internet, to PKP powinno mi oddać
    całą kasę? Dobrze rozumuję?

    pozdrawiam
    donquijote

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1