    From: t...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rekomendacje KNF a kredyt za granicą
    Date: Wed, 10 Dec 2008 14:39:31 -0800 (PST)

    On 10 Gru, 20:08, Sławomir Szyszło <s...@C...pl> wrote:
    > Podstawowym problemem jest chyba zabezpieczenie kredytu, skoro bank i
    > nieruchomość są w różnych krajach.

    To jest ciekawy wątek. Niedawno głośno było o inwestorach prywatnych z
    wysp, który zainwestowali dwa-cztery lata temu spekulacyjnie w
    nieruchomości w Polsce i rok temu zaczęli realizować zyski (wcześniej
    ten sam numer robili przy akcesji Hiszpanii do UE, teraz przenoszą się
    do Bułgarii).
    Na jakich zasadach Ci ludzie dostali finansowanie na nieruchomości
    nabywane w Polsce? Część mogła wykorzystać środki własne korzystając z
    dźwigni jaką daje wartość nabywcza funta. Ale część z pewnością
    posługiwała się kredytem. Tutaj potrzebny jest produkt bankowy
    dostosowany do takiej sytuacji i jestem przekonany, że ich banki z
    dłuższym doświadczeniem w branży od naszych mają dostępne coś
    odpowiedniego. Zabezpieczeniem nieruchomości w Polsce mogły być
    nieruchomości na wyspach i w uproszczeniu mówiąc "dobra historia
    kredytowa" i zdolność kredytowa na wyspach.
    Na podstawie tego można się domyślać, że na początek aby dostać kredyt
    za granicą trzeba tam uzyskiwać przychody oraz posiadać na tamtym
    rynku jakąś historię kredytową.
    Czy w ramach UE można np. w Niemczech lub UK otworzyć rachunek bankowy
    i go zasilać regularnie i w ten sposób budować sobie historię bankową
    na tamtym rynku? Były to jakiś krok do budowy "pozycji" na tamtym
    rynku.
    Kwestia czy polskie regulacje nie zabraniają trzymania pieniędzy w
    obcym państwie - coś mi się przypomina o nielegalnych kontach w
    Szwajcarii polskiej lewicy.