  • Date: Sat, 12 Mar 2011 22:39:18 +0100
    From: Mroziu <m...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Rentowność OFE

    On 2011-03-10 09:40, root wrote:
    > Zamieściłem dość spora tabelkę, gdzie porównałem rachunek bankowy
    > z najgorszym OFE Allianz. Mam nadzieję, ze ją zrozumiecie: po lewej stronie
    > są obliczenia dla rachunku bankowego, po prawej dla OFE Allianz.
    >
    > Wychodzi na to, że Allianz ma rentowność ok 8,5% w skali roku. W przypadku
    > skippiego, rentowność ta będzie podchodziła pod 14% gdyż ING ma znacznie
    > lepsze wyniki.
    >
    > http://ulule.wordpress.com/2011/03/10/ofe-vs-lokata/
    >
    > P.S.
    >
    > George, nie analizowałem przykładu który mi podałeś wczoraj. Nie wiem skąd
> [...]

    Policzyłem to samo dla moich danych (dokładnych)

    Liczyłem według następującej metodologii:

    Średnia ważona (ważona liczą jednostek poszczególnego zakupu) z CARG
    (Compound Annual Growth Rate) dla każdej pojedynczej transakcji.
    Oczywiście prowizję pobraną przez OFE uwzględniałem (inne liczenie nie
    ma sensu).

    Wyszło mi że na dzień sporządzenia ostatniego zestawienia 29.01.2010
    stopa zwrotu z inwestycji wyszła mi coś 3,29%.

    Natomiast zestawienie na dzień wczorajszy (bez składek z ostatniego
    roku) wyszło mi coś koło 5,86%.

    Czyli licząc na koniec 2009 rację ma skipy. Przy czym ostatni rok mocno
    podreperował sytuację.

    I wbrew temu co piszecie kiedy kupowane były jednostki ma kolosalne
    znaczenie.

    Polecam

    http://zalewski.blogbank.pl/2010/03/18/gdzie-zniknel
    y-moje-miliony-czyli-dysfunkcja-procentu-skladanego/

    Mroziu