  • Data: 2011-04-21 18:07:42
    Temat: Re: Rosje też zrobili w bambuko
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    skippy wrote:

    > " Z wypracowanego zysku OFE potrąca ok. 23 proc. za obsługę konta"
    >
    > Ale rzeźnia, po prostu niepojete jak te cwaniaki rąbią słabe kraje i
    > jeszcze ludzie chcą się procesować żeby ten wałek trwał:)))

    Na koniec mam pewną historię o przymusowej emeryturze państwowej. Przyjżałem
    się dwóm rodzinom. Są identyczne. W jednej jest kobieta A i ma męża B, a w
    drugiej jest facet D i ma żonę C. Czyli mamy A+B i C+D. Są identyczni
    zawodowo. Obie kobiety są w tym samym wieku maja to samo wykształcenie mają
    taka samą pracę i tak samo zarabiają przez całe życie. Ich mężowie podobnie.
    Są w tym samym wieku maja takie samo wykształcenie taką samą pracę i
    zarabiają tak samo przez całe życie. A+B tak żyje od początku życia
    zawodowego do emerytury. C+D w trakcie życia zawodowego ma czworo dzieci
    e+f+g+h. Dwie rodziny A+B i C+D+e+f+g+h maja tyle dzieci co trzeba by była
    pełna reprodukcja. Ponieważ C+D stać na czworo dzieci, a każde dziecko w
    Polsce kosztuje około 200tys to poziom życia A+B jest znacząco wyższy niż
    C+D+g+f+g+h, jeżeli to nie ma bezpośredniego odbicia w konsumpcji to na
    pewno w oszczędnościach. Do tej pory było nudno, interesująco się robi gdy
    e+f+g+h są dorosłe i pracują, a A+B i C+D są na państwowej emeryturze. Obie
    rodziny pobierają takie same emerytury, dodatkowo A+B maja znacząco większe
    oszczędności. e+f+g+h płaca na emerytury swoich rodziców oraz na emerytury
    A+B. Dla mnie wniosek z tej historii jest taki, ze państwowa emerytura
    przesuwa pieniądze z rodziny gdzie są dzieci do rodziny gdzie dzieci nie ma.
    Mogę to uogólnić. Państwowa przymusowa emerytura przesuwa kapitał z rodzin
    gdzie jest więcej dzieci do rodzin gdzie jest mniej dzieci. Nie jest to moim
    zdaniem czynnik zwiększający dzietność. Dodatkowo przymusowa emerytura
    państwowa zasłania związek między wielkością emerytury a ilością i
    zamożnością dzieci. Na tych spostrzeżeniach opieram swoje twierdzenie, że
    emerytura państwowa splajtuje. Rzućmy jeszcze okiem na rocznik statystyczny.
    Dobrze by było wiedzieć jaki jest profil statystyczny rodzin typu A+B oraz
    rodzin typu C+D. I co? Ano tak. Rodziny wielodzietne to rodziny gdzie
    rodzice mają niższe wykształcenie i zarobki niż rodziny małodzietne. Czyli
    jak jest? Nowoczesne społeczeństwo z rozwiniętą solidarnością społeczną to
    takie gdzie bogaci dobrze wykształceni łoją z kasy głupich biednych
    tłumoków. I dobrze. Ale jak pięknie to sprzedają. Aż się zadziwiłem. Z
    resztą nie tylko w tym miejscu. Przy darmowych studiach też bogaci łoją
    biednych z kasy. Jak? To proste. Bogaci wykształceni wymyślili darmowe
    studia, żeby wyrównać szanse. Studia opłacają wszyscy z podatków ale na
    darmowe wyrównujące szanse studia w 85% chodzą bogaci.