  • Data: 2011-03-24 21:35:19
    Temat: Re: Rozkoszne długi PIIGS a USA
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 22:02:46 +0100, totus napisał(a):

    > Przypomina mi to zdanie używane w telewizji "ja tam się na tym nie znam ale
    > kategorycznie twierdzę, że ... " Ale pomińmy to. Wszystko można od
    > wszystkiego odejmować. Domy od ludzi, chmury od drzew i kredyt od dochodu.
    > Tylko jakie wnioski można z tego mieć? Na początku podałem przykład mojej
    > firmy i finansowania zewnętrznego w postaci kredytu 1mln i zysku 100tys.
    > Sytuacja, z którą każdy się zetknął i każdy rozumie. Myślę o czytających te
    > grupę. Ludziach na tyle wyrobionych ekonomicznie by handlować papierami na
> [...]

    PKB to NIE JEST ZYSK. Mylisz pojęcia. PKB to roczna zmiana majątku "Twojej
    firmy". Nie majątek a ZMIANA majątku. Skoro kupiłeś na kredyt maszyny, to
    zgodzisz się chyba, ze majątek firmy wzrósł o 1mln a zobowiązania firmy też
    o 1 mln. Zysk jest równy zero ale PKB wzrosło o 1 mln.
    Jeśli po roku uzyskałeś 100 tys. zysku to majątek firmy wzrósł o te 100tys
    a zobowiązania dalej wynoszą 1mln. Masz więc bilans:
    1,1 mln = 100tys+1mln
    Jeśli w trakcie roku zaciągnąłeś jakiś dodatkowy kredyt np 200tys i go
    przepiłeś to bilans będzie następoujący:
    1,3 mln =100tys+1mln+200tys
    PKB wyniosło 300 tysięcy a zysk dalej wyniósł 100tys. 200tys dodało sie do
    Twoich zobowiązań. Zauważ ze do PKB wliczyłeś dwie stówy które przpiłeś
    więc tak naprawdę, gdybyś później jakiś audytor wycenił aktywa nie byłyby
    one warte 1,3 mln tylko 1,1mln. Byłaby niezgodność między Aktywami i
    Pasywami o przepite 200tys. Żeby uzgodnić obie strony musiałbyś w pasywach
    stronach odjąć -200. Ponieważ zobowiazania sie przez to nie zmniejszą to
    (-200tys) byłoby stratą wynikająca z przesacowania aktywów.

    P.s
    Zaczynasz swoj post od potraktowania na serio mojego zarciku i w ten sposób
    mnie dyskredytować: "nie zna sie a gada". Wreszcie przemycasz argument w
    postaci:
    "jeśli ludzie TUTAJ tego nie rozumieją, to to jest nieprawda".
    Stawiasz mnie w niezręcznej sytuacji.Nie mam ochoty użerać się znowu z
    Tobą, Skippym i cholera wie jeszcze z kim tak jak w przypadku liczenia
    rentowności OFE.
    Wyjaśniam Ci jak potrafię, a Ty sprawiasz wrażenie obrażonego, że czegoś
    tam nie rozumiesz.