eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRozliczenie biletów Wizzair a VE InteligoRe: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
  • Data: 2006-03-19 11:14:53
    Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Szymon pisze:

    >> Moim zdaniem generalnie jest to delikatna sprawa bo:
    >>
    >> - z jednej strony mamy formalną poprawność (cała procedura zgodna z umową)
    >> Inteligo
    >
    > podkreślam tylko, że umowa z Inteligo może zawierać błedy prawne, które
    > czynią, że poszczególne jej zapisy nie są ważne. Od jakiegoś czasu wszystkie
    > akty prawne zawierają klauzule, że zapisy regulaminów i umów niezgodne z
    > ustawami nie są wiążące prawnie.

    Ja 'pogdybałem' na temat przyczyn uznania reklamacji przez Inteligo a Ty
    'gdybasz' na temat błędów prawnych w umowie z Inteligo - a to już inny
    kaliber. Który *dokładnie* zapis w umowie wg Ciebie może nie być zgodny z
    literą prawa przez co może nie być prawnie wiążący?

    >> Być może Inteligo uznaje reklamacje z powodu przewalutowania z PLN docelowo
    >> na PLN które samo w sobie jest dziwne, ale formalnie zgodne z regulaminem.
    >
    > jw. + to co pisałem w innym poście + :
    >
    > jeżeli jest słuszne moje podejrzenie, że cała różnica (czyli niesłusznie
    > ściągnięta "prowizja") pozostaje w Inteligo, to parawan z procedurami VISA i
    > trzymiesięcznym przedawnieniem jest nadużyciem ze srony banku. W przypadku
    > kiedy Inteligo pobiera prowizję od bezgotówkowych transakcji zagranicznych
    > ralizowanych w PLN (a WSZYSTKIE bezgotówkowe transakcje zagraniczne są wg
    > tego samego regulaminu bez prowizji) - to moje dochodzenie praw od Inteligo
    > nie powinno być ograniczone procedurami VISA tylko regulaminem, a ten w
    > punkcie § 84 nie mówi nic o 90-dniowym terminie reklamacji.

    IMO należy rozgraniczyć w tej dyskusji dwie sprawy:

    1) domniemane 'dodatkowe' koszta (zwane przez Ciebie prowizją) transakcji
    których wg Ciebie nie powinno być,

    2) 90-dniowy termin złożenia reklamacji transakcji karcianej.

    Ad'1) Myślę, że dostatecznie Ci już wytłumaczyłem, iż na chwilę obecną cała
    sytuacja zgodna jest z umową, dodając przy tym, że zapędzasz się w nazywaniu
    dodatkowych kosztów (wynikających z różnic kursowych przy przewalutowaniu)
    jako *prowizja*

    Ad'2) Na Twoim miejscu zadzwoniłbym do konsultanta aby wskazał Ci
    odpowiednią podstawę/zapis takiego postępowania.

    > Podtrzymuję tezę, że Inteligo oszukuje mnie jako klienta zrzucajac winę na
    > rozliczenia VISA, podczas gdy cała oszukańcza procedura ma miejsce w banku
    > (na podstawie wadliwego regulaminu) i pieniadze też w tym banku pozostają.

    Używasz mocnych słów - ale Twa argumentacja nie jest mocna, mylisz pojęcia itp.

    Myślę, że rozumiem o co Ci chodzi - w takiej sytuacji trzeba sporo
    przeanalizować i spokojnie podchodzić do problemu. Wydajesz się rzucać mocne
    słowa nie mając silnego argumentu operując na 'gdybaniu' - oczywiście bez
    obrazy ;-)

    Jeśli uważasz, że Cię oszukano zgłoś to odpowiednim instytucjom.

    --
    Z poważaniem
    Grzegorz Kamionka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1