    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Date: Mon, 28 Nov 2016 15:01:01 +0100
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <58380116$0$5155$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <58383afa$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <o19sel$nqd$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <o1etnc$jk3$2@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Powtórzę: całość ryzyka wzięcia kredytu walutowego brał na siebie
    > klient. Brał też całość zysku z tego wynikającego (niższe
    > oprocentowanie, przy tych samych lub nawet niższych marżach
    > bankowych niż w przypadku kredytów w PLN). I jeśli kurs spadnie,
    > to zysk z tego poniesie również klient.

    > Banki zarabiały dodatkowo tylko/aż na przewalutowaniu, fakt, ale
    > to zostało dość szybko ograniczone ustawowym nakazem przyjęcia
    > zapłaty w formie w jakiej chce klient.

    Rozumiem Twe rozumowanie, ale rozważ inną sytuację:

    - klient wziął kredyt na mieszkanie, które zamierzał sprzedać za 20 lat

    - cały zysk związany ze wzrostem wartości mieszkania bierze na siebie klient
    - całe ryzyko związane ze spadkiem wartości mieszkania bierze na siebie klient
    - całą stratę związaną ze spadkiem wartości mieszkania bierze na siebie klient
    - bank zadawala się jedynie opłatami typu oprocentowanie

    a następnie rozważ jakikolwiek kredyt. Nawet kredyt, jakiego udziela ktoś sam
    sobie, inwestując swe oszczędności (czy choćby czas i zdrowie) w jakikolwiek
    (budę z goframi, laboratorium medyczne, sklep z elektroniką) interes. Ryzykiem
    banku jest ewentualna niewypłacalność klienta, która częściowo (zero też część)
    jest uzależniona od powodzenia interesu.

    -=-

    IMO można jedynie rozpatrywać dotrzymywanie umów -- czy bank złamał zawartą
    umowę, czy nie złamał, czy (przykładowo) wcisnął staruszce coś, żerując na
    jej słabym wzroku, naiwności wynikającej z podeszłego wieku, czy posłużył
    się zakazanymi praktykami (hipnozą bądź oszustwem ,,na wnuczka'') lub jakoś
    inaczej złamał prawo, zawierając umowę, bądź wywiązując się z umowy.

    Od strony moralnej można zapytać się, czy bank dybał na potknięcie klienta,
    czy odwrotnie -- proponował klientowi różne formy pomocy typu rozciągnięcie
    czasu spłaty kredytu...

    http://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/CHF <-- na razie qrs franka

    Oferuję frankowiczom odwet ;) na bankach! Razem (wspólnie!) odbierzemy to,
    co banki zabrały... Wystarczy założyć konto w Nest dzięki temu linkowi,

    https://clk.leadexpert.pl/click?c=Ya7nT3E9&cr=pxaBAP
    4V&s=5MaiTiy0 <-- ROR
    https://clk.leadexpert.pl/click?c=6urGOdQx&cr=CvA4et
    Aq&s=XPR7P2Hl <-- oszczędne
    https://clk.leadexpert.pl/click?c=qtwZcJVD&cr=czJik3
    ak&s=5MaiTiy0 <-- lokata 4%
    https://clk.leadexpert.pl/click?c=W7ad5fYo&cr=f6B9tO
    zD&s=sfUXbohd <-- kredyt firmowy

    zgłosić mi ten fakt (z podaniem czasu klinięcia i wysyłki) a następnie
    zaczekać do czasu, aż złe banki ;) zapłacą Agorze, Agora -- mnie, zaś
    ja -- frankowiczowi... Agora podbiła stawkę -- w razie czego podzielę
    się dodatkowym zyskiem.

    Zaś Nazwa.pl daje mi 8 domen na kolejny rok za free bez konieczności
    płatnego odniawiania. Razem z Az.pl będę miał tego kilkanaście sztuk.