  • Data: 2008-02-28 13:44:54
    Temat: Re: Santander i wczesniejsza splata kredytu.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Feb, 09:15, "Aga" <a...@o...pl> wrote:

    > W oddziale otrzymaliśmy informację o wysokości do spłaty, lecz Pani
    > poinformowała nas, że mogą jeszcze przyjść odsetki w wys. około 4, 5
    > złotych. Ok ta wysokośc jest do przyjęcia...

    > Płatnośc raty przypada na 28 każdego miesiąca. Rata styczniowa została w
    > terminie wpłacona, czyli około 25 stycznia, po czym spłacilismy resztę
    > kredytu po zapytaniu w banku.
    >
    > Zaświadczenie o zamknięciu kredytu powinno było dotrzeć do nas w terminie 14
    > dni, zatem skoro nie przyszło to zaczęliśmy interweniować. 20 lutego
    > zadzwoniliśmy do Wrocławia i tam informację otrzymaliśmy że brakuje trochę
> [...]

    Regulaminy kredytowe Santandera mowia:

    "Kredytobiorca może dokonać wcześniejszej całkowitej spłaty Kredytu,
    pod warunkiem doręczenia Bankowi przynajmniej na 3 dni przed planowana
    data spłaty pisemnego zawiadomienia, z zastrzeżeniem postanowień § 10
    ust. 2"

    Czy tak zrobilas? To ze pytalas sie w banku, ile musisz zaplacic, zeby
    splacic i mowilas, ze zaplacisz nic nie dowodzi - za progiem moglas
    sie rozmyslic, mogli ci te kase ukrasc w miedzyczasie zlodzieje itp.
    Jezeli nie zlozylas w banku pisma, spowodowalo to przedluzenie umowy o
    kolejny miesiac - do zapadalnosci raty w dniu 25 marca. Tak wiec
    naliczyli Ci odsetki zgodnie ze starym harmonogramem. Natomiast
    wprowadzili Cie w blad, podajac odsetki na dzien 4/3 (chyba, ze
    zaproponowali naprawde, ze rozlicza Ci kredyt juz teraz, a nie w dniu
    zapadalnosci najblizszej raty). Moim zdaniem, powinnas byla kilka dni
    przed zapadalnoscia raty (25 dzien miesiaca) dokonac wplaty kwotu w
    wysokosci sumy kapitalu z rat po 25 plus pelnej raty przypadajacej na
    najbliszy 25 dzien (czyli za ten ostatni okres musisz zaplacic kapital
    i odsetki) - oczywiscie zakladajac, ze nie masz zaleglosci i
    naliczonych oplat dodatkowych.

    Przeczytaj regulamin i idz ich przycisnij. Jak juz bedziesz pewna, ze
    cos robia nie tak i Cie oszukuja, zloz reklamacje z potwierdzeniem
    przyjecia w oddziale (data, podpis przyjmujacego).

    Jesli chcesz pisac do nadzoru, to od 1.1.2008 juz do KNF, KNB juz nie
    dziala.

    Pzdr

    MS