    Subject: Re: Santander - zmiany dla przeniesionych z Deutsche Banku
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Akarm <a...@w...pl>
    Date: Sat, 19 Jun 2021 01:19:50 +0200

    > Hmm, a czemu tylko w styczniu była opłata? W pozostałych miesiącach używałeś karty
    wystarczająco dużo razy?
    > A może to opłata za konto, a nie za kartę?
    > Duże zmiany weszły od grudnia 2020 - np. moje ROR z db (indywidualne i wspólne),
    wcześniej bezpłatne, wymagają teraz min. 1k wpływu/mc (patrząc na TOiP - oraz z
    rozmowy z infolinką - wynika, że może to być przelew wewnętrzny, nawet między
    własnymi rachunkami - np. z i na konto oszczędnościowe - które przy 0,01% jest takie
    tylko z nazwy, ale wciąż tylko jeden przelew w miesiącu bezpłatny).
    > A to i tak lepiej niż konta "oryginalnie" santanderowe, które do bezpłatności
    samego rachunku zaczęły wymagać płatności debetówką - cóż, poszły do rzeźni, choć
    fajne były darmowe express elixiry (ale i tak zapłaciłem 5zł bo raz się zagapiłem i
    puściłem expressa z konta z dawnego db).
    > Więc i opłaty za kartę mogły się pojawić, a poinformowany byłeś.
    > Niestety w bankach umowy mają tylko gwarancję dwumiesięczną

    6 złotych opłaty za konto, można tego uniknąć płacąc w miesiącu minimum
    1 raz kartą debetową lub blikiem. Karta debetowa będzie bezpłatna jeśli
    przynajmniej 1 raz w miesiącu nią nią zapłacę.
    A co do umowy, to nie znalazłem zapisu o dwumiesięcznym wypowiedzeniu
    jej przez bank. Ani nie podpisywałem żadnej zmiany (zwanej ostatnio
    aneksem) dopuszczającej płacenia przeze mnie za usługi bankowe. Być może
    dlatego już ponad miesiąc głowią się nad moją reklamacją.
    Przypuszczam, że nie tylko mnie chcieliby w ten sposób wykiwać. Może nie
    jestem jedynym, który nie chciałby zostać wykiwany? ;)

    --
    -
    Akarm