    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ściąganie gotówki z własnej karty kredytowej...
    Date: Fri, 4 May 2007 23:49:18 +0200

    Użytkownik "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:0ce2.000000ca.463b9788@newsgate.onet.pl...

    > Ależ nieee :) Warunki są naprawdę ciekawe. Szczególnie ta
    > wypłata z prowizją 1
    > zł. Ale KK to przecież w zamyśle produkt do obsługi
    > bezgotówkowej, taka wypłata
    > to, jak dla mnie, jest dokonywana w sytuacjach naprawdę
    > awaryjnych.

    Czy ja wiem. Do typowej funkcjonalności KK dodana została w
    sensowny sposób funkcjonalność pozyskania gotówki. Dla mnie bardzo
    okejowa oferta. Nie traktuje raczej brania gotówki z KK jako
    czegoś awaryjnego. Albo się to opłaca albo nie, a w tym przypadku
    może to często byc opłacalne.

    > A "czerwoni"
    > robiąc taki "gest w stronę klienta" degradują tak naprawdę KK do
    > mutacji kredytu
    > gotówkowego, który sobie klient wypłaca z KK a potem spłaca po
    > minimalnej kwocie
    > licząc, że sobie szybko spłaci taki kredyt.

    Nie wiem jak oni to sobie liczą te minimalną spłatę, ale nic nie
    szkodzi wziąć sobie z karty te środki na minimalną spłatę i tego
    samego dnia wykonać spłatę. Naturalnie nie zadziała to, gdy klient
    wykorzystał już cały limit. Tym bardziej że typowego klienta
    Eurobanku i samego Eurobanku nie podejrzewam raczej o jakies
    wygórowane limity.

    > Brawo za marketing dla banku, który
    > już teraz (po pół roku od wprowadzenia u nich KK) zbiera żniwa
    > jak nigdy a
    > klienci tak naprawdę biorąc taki kredyt za pomocą KK płacą o
    > wiele większe
    > koszty niżby mieli zapłacić biorąc kredyt gotówkowy. Ot co.

    ALE równolegle mogą miec bezodsetkowy kredyt na bezgotówkowe.
    Wystarczy w ramach tego samego okresu rozliczeniowego (przed
    wygenerowaniem się wyciagu) spłacić cały gotówkowy a nastepnego
    dnia znowu go wziąć za 1 zł jesli jest nadal potrzebny. W
    pezwciwnym wypadku zapewne operacje bezgotówkowe z poprzedniego
    okresu zaczną być oprocentowane. Ogólnie dla ludzi myslących
    produkt dobry i nie wymyślałbym mu od produktu marketingowego :-).

    marekz