    From: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Skandia-jak zrezygnować?
    Date: Fri, 18 Oct 2002 10:10:35 +0200

    > Czytam, i wiem co czytam powtarzam "nie za bardzo", a nie za bardzo polega
    > na tym, że ubezpieczenie stanowi tylko 5% wartości wpłaconych środków, tak
    O tym ile środków idzie na koszty ryzyka stanowi chyba jednak suma
    ubezpieczenia, a nie czyjeś arbitralne stwierdzenie że jest to 5%. A nawet
    jesli tak to 5% od 200 złotych razy 12 miesięcy to 120 złotych rocznie czyli
    suma ubezpieczenia ca. 12,000 - 15,000 zł (+/-). Ze względu na tak niską
    sumę ubezpieczenia i fakt, że de facto od rocznej składki Agata straciła już
    15% na koszty (360 zł) + 132 na opłatę administracyjną + 72 na opłatę za
    zarządzanie + ileś za likwidację to pozostanie jej ile ... mniej niż 3/4
    wpłaconej kwoty - patrząc na sytuację na rynku to przypuszczam, że zwrot z
    inwestycji tez jest mizerny jesli nie ujemny. I to ma być dobry produkt
    inwestycyjny? Raczysz żartować! Ubezpieczeniowy też nie!

    > Nie mam ochoty bronić skandii, ani innego towarzystwa ubezpieczeniowego,
    > chcę tylko by pseudo znawcy rynku nie wrzucali wszystkiego do jednego
    worka
    > tylko dlatego, że jest to firma ubezpieczeniowa.
    Cieszy mnie, że jako laik i pseudo znawca rynku ubezpieczeniowego mogę
    polemizować z takim guru jak ty. Nie moge tylko zauwazyć w żadnym z Twoich
    poprzednich postów jakiejś racjonalnej argumentacji.

    > Pani Agata, nie kupowała na pewno produktu skandii dla sumy ubezpieczenia
    Uzasadnij!

    > biorąc pod uwagę fakt, iż zadała tak podstawowe pytanie na grupie (mogła
    > odpowiedź wyczytać w OWU lub na stronie skandii) swiadczy, że nie jest
    osobą
    > biegłą (co nie jest w żadnym wypadku wadą) w dbaniu o swoje finanse i
    > gwarantuję, że gdyby nie gwałtowne pogorszenie jej stanu majątkowego i
    > konieczność rezygnacji z polisy to za dwadziescia lat miałaby więcej
    > pieniedzy niż to co zaoszczędziłaby samodzielnie.
    To, że ktoś zadaje, jak to okresliłeś "podstawowe" pytania nie świadczy
    wcale, że bez pomocy pseudo inwestycyjnych produktów, nie potrafi dbać o
    swoje finanse.

    > Oczywiście masz rację, gdyb 200 zł co miesiąc oszczędzała w jakimś fundusz
    > samodzielnie to po 20 latach będzie tego więcej niż w skandii, tylko jest
    > jedna sprawa: Gwarantuje, że bez ubezpieczenia nie oszczedzałaby 200 zł
    > miesiecznie ponieważ zawsze by miała inne wydatki, a ubezpieczenie zmusza
    do
    > wpłat.
    No chyba potrafisz czytać w myslach, że tak dobrze znasz cele jakie Agata
    chciała osiagnąć. Ubezpieczenie zmusza do "oszczędzania" tylko dlatego, że
    każdy kto władował już trochę kasy ma nadzieję, że jak właduje jeszcze
    trochę, to po dwóch - trzech latach wreszcie wyjdzie przynajmniej na swoje.
    I nie ma to nic wspólnego ze swiadomym zarządzaniem kapitałem. Przy dużo
    mniejszych kosztach można bez wiekszego problemu bezpieczenie i efektywnie
    inwestować na giełdzie w papiery dłużne i dużo lepiej na tym wychodzić -
    przy okazji jestem też urzędnikiem Ministerstwa Finansów bo namawiam na
    obligi.

    > I na tym polega siła ubezpieczenia, że bez niego większość ludzi
    (oczywiście
    > nie mówię tu o Tobie, ponieważ Ty sam sobie radzisz z oszczędzaniem)
    będzie
    > miała wielkie g... po przejściu na emeryturę.
    Siła ubezpieczenia polega na zdolności przekonywania i często bezczelności
    agentów, którzy obiecują złote góry. Poczytaj sobie kolego o mis-sellingu w
    Wielkiej Brytanii. Tam też miało być pieknie i wspaniale. To czy Agata po
    przejściu na emeryturę będzie miała, wielkie g...o jak raczyłeś się wyrazić
    czy też przyzwoite pieniadze zależy tylko od jej samozaparcia i tego czy nie
    będzie miała kłopotów finansowych.

    OMS Diver