  • Data: 2009-09-26 12:11:24
    Temat: Re: Skimming reklamacja .
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Seba" <b...@W...gazeta.pl> writes:

    > widzisz, drogi marcinie, skimmer na bankomacie to jest mały pikus w
    > porównaniu z wyciągnięciem kilkuset tysięcy czy paru milionów zapisow danych
    > kart z baz akłajerów/merchantow (jak jest kiepskie kodowanie to i piny
    > uswiadczysz w takim zbiorze).

    Teoretycznie nie powinno to byc mozliwe. Wiem ze teoria i praktyka
    w teorii sa takie same, a w praktyce nie, ale CVC/CVV oraz PINy (a takze
    CVC2/CVV2) nie powinny byc zapisywane w zadnej bazie, a tylko uzywane
    podczas autoryzacji i nastepnie zapominane.

    W kazdym razie jesli acquirer lub merchant takie rzeczy robi, to
    powinien sie liczyc z klopotami. Swoja droga, nie wiem po co mialby to
    robic (sam chcialby troche pofraudowac?).

    Naturalnie to nie eliminuje ryzyka przechwycenia tych informacji
    w czasie autoryzacji, ale to duzo mniejszy problem.
    --
    Krzysztof Halasa