    From: "Muchomor" <much<antispam>6@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sklepy nie pobieraja podpisu od platnosci karta
    Date: Thu, 14 Jun 2007 16:24:26 +0200

    Użytkownik "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.06.14.13.20.08.696783@hashzero.net...

    > Większe bezpieczeństwo?

    Jak bylem u Szwedow jedna rzecz mnie zaskoczyla. W kazdym lidlu itp.
    sklepikach kazdy kto placil karto pokazywal dowod 'bez wezwania' - tam jest
    po prostu taki zwyczaj. Jak kto bedzie chial skorzystac ze skradzonej karty
    nauczy sie podpisu w stopniu zadowalajacym - dowod ze zdjeciem (zwlaszcza te
    nowe) jest juz jednak duzo trudniej podrobic. Nie jestem pewien jak jest
    przy podpisywaniu PINem u Szwedow, ale u Francuzow to jest ogolne
    przyzwolenie na placenie kartami cudzymi (znajomy placil karta zony bez
    problemow) - no ale u nich wszyskie rodzime karty bylu z chipem i PINami -
    jak robilem zakup w Carefourze to musialem isc do kierowniczki kas, bo
    zwykla nie wiedziala co zrobic z karta bez chipa :D Taka dygresja w kwestii
    bezpieczenstwa u innych....
    Pozdr.
    M.