    From: d...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Skradziona karta kredytowa
    Date: 18 Mar 2003 23:43:51 +0100

    Czytam co koledzy napisali na temat szans odzyskania pieniędzy i mi się włosy
    jeżą się na głowie. Twierdzi się tutaj, że podpis nie ma tu znaczenia, bo jak
    udowodnić, że jest on klienta. Karta Visa używa podpisu klienta jako
    indetyfikator osoby, właściciel karty jak się stara o kartę daje wzór swoje
    podpisu. Jest psim obowiązkiem miejsc przyjmujących zapłatę kartą kredytową,
    aby sprawdzić podpis na karcie zgadzał się z podpisem na rachunku. Jak są
    jakiekolwiek wątpliwości co do podpisu, mają prawo o poproszenie o ponowny
    podpis zgodny z podpisem na karcie. Mają prawo poprosić o dowód tożsamości,
    przy odmowie okazania takowego, mają prawo odmówić transakcji. Jeżeli
    właściciel zauważy brak karty powinien zawiadomić bank, który wydał kartę-to
    jest jego obowiązkiem. Przy zauważeniu nieprawidłowych transakcji na rachunku
    miesięcznym (zestaw bankowy) właściciel karty ma 14-30 dni na złożenie
    reklamacji bankowi. Tak działa visa, teraz każdy bank ma własny regulamin,
    który według mnie jest bardzo niekorzystny dla klienta (właściciela karty).
    Brak zabezpieczenia karty powinno już coś mówić. Ilu z was grupowiczów
    wiedziało dokładnie w momencie kradzieży, że coś osobistego im znikneło. Tak
    wię biorąc kartę gdzie bank przyjmuje na siebie odpowiedzialność tylko do 24
    godzin coś powinno mówić. Biorąc taką kartę bierzemy na siebie odpowiedzialność
    sprawdzenia czy ciągle mamy kartę. Przypominam też, są inne formy kradzieży,
    chociaż by przez sklonowanie karty lub przez sklepy wirtualne, czy zwykłe
    wprowadzenie manualne karty do wczytnika. Tak więc chęć posiadania kredytu w
    postaci karty i może jakiegoś prestiżu może bardzo kosztować. Teraz to tylko
    mogę życzyć wytrwałości w walce o swoje. Bank musi okazać kopie rachunków do
    wglądu jak podpis się niezgadza to odpowiedzialność spada na organizację, która
    przyjeła transakcję, jednak to potrwa. Jeszcze jedno, złodzieje starają się
    użyć karte prawie natychmiast po kradzieży i najczęściej już w kilka godzin po
    fakcie karta jest użyta do limitu, a jak to jest siatka zorganizowana i mają
    zaprzyjaźnione punkty sprzedaży to minuty wystarczą.
    Motto: Nie słuchaj reklam, czytaj umowę i odnośniki i to najlepiej dwa razy.