  • Data: 2005-03-05 11:54:20
    Temat: Re: Śmierć jednego z kredytobiorców
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    news:d0ape1$f6g$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dokąd kredyt jest spłacany, to ja bym banku nie informował o śmierci
    > kredytobiorcy. Zaczną coś kombinować i po co kłopot.

    Gorzej, jeśli się dowiedzą że zmarł, a że drugi z kredytobiorców tę, jakby
    nie było, ważną informację zataił przed bankiem - niewykluczone, że będą
    mieli wówczas prawo do rozwiązania umowy i postawienia kredytu w stan
    wymagalności - ze wszystkimi konsekwencjami. Dlatego ja bym raczej
    powiadomił i szykował się na ustanowienie dodatkowych zabezpieczeń - co w
    sumie może okazać się zbędne, jeśli np. duża część kredytu już jest
    spłacona, a zdolność kredytowa kredytobiorcy pozostałego przy życiu (fajnie
    brzmi w kontekście kredytu :) ) wystarcza na spłacenie reszty. Nie należy
    bankom dawać okazji do zastosowania klauzul niekorzystnych dla klienta, bo
    coponiektóre z nich tylko na to czekają

    T.