  • 1. Data: 2005-03-04 18:41:55
    Temat: Śmierć jednego z kredytobiorców
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Jest kredyt konsumpcyjny, w którym uczestniczy dwóch kredytobiorców (mąż
    i żona) i dwóch poręczycieli. Jakie kroki należy podjąć (z punktu
    widzenia pożyczkobiorcy) w przypadku śmierci jednego z kredytobiorców ?

    --
    Jam_Lasica
    z kazdym dniem zwiększa się ilość osób,

  • 2. Data: 2005-03-04 19:20:04
    Temat: Re: Śmierć jednego z kredytobiorców
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-03-04 20:21 Sławomir Szyszło donosi:

    > A w czym jest problem, jeśli kredyt jest normalnie spłacany?

    No w sumie w niczym tylko czy kredytobiorca (ten żyjący) ma obowiązek
    powiadamiać bank o fakcie śmierci współkredytobiorcy, a jeśli tak to czy
    to pociąga za sobą jakieś konsekwencje w stylu żądania przez bank
    dodatkowych zabezpieczeń ?

  • 3. Data: 2005-03-04 19:21:34
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 04 Mar 2005 19:41:55 +0100, Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>
    wklepał(-a):

  • 4. Data: 2005-03-04 19:22:51
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Jam_Lasica" <eden5@[wytnijto]o2.pl> napisał w wiadomości
    > Jest kredyt konsumpcyjny, w którym uczestniczy dwóch kredytobiorców (mąż
    > i żona) i dwóch poręczycieli. Jakie kroki należy podjąć (z punktu
    > widzenia pożyczkobiorcy) w przypadku śmierci jednego z kredytobiorców ?

    przeczytac regulamin i zachowane papiery
    zwlaszcza kto jest biorcą ? oba czy jedno z poręczeniem majatkowym ?
    potem sprawdzic, czy pozyczkobiorca byl zapobiegliwy i przewidzial fakt
    jego nieistnienia
    jesli nie przewidzial - to splacac, ale wczesniej upewnic sie w banku czy
    aby na pewno i jakims przypadkiem kredyt nie byl ubezpieczony na te
    okolicznosc
    ps
    sprawdzic w 2 roznych okienkach gdyby co - bo czasem standard w mozgu
    blondyny jest slowo spadaj, zamiast siegnac do papierow i sprawdzic, a
    ubezpieczenia to luba brac tylko dupska sie ruszyc nie chce aby z niego
    skorzystac

  • 5. Data: 2005-03-04 19:24:36
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A w czym jest problem, jeśli kredyt jest normalnie spłacany?

    no - jeszcze jedno slowo - a siem posikam :-))
    no sam siem spalaca - no to w czy problem :-))))))))

  • 6. Data: 2005-03-04 20:35:50
    Temat: Re: ?mierć jednego z kredytobiorców
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Mar 2005 20:24:36 +0100, "Krab" <_...@k...pl__> wklepał(-a):

    >no - jeszcze jedno slowo - a siem posikam :-))
    >no sam siem spalaca - no to w czy problem :-))))))))

    A gdzie ja napisałem, że sam się spłaca? Czy jak jest jedna osoba, to już
    oznacza, że nie ma szans spłacić kredytu?

  • 7. Data: 2005-03-04 22:07:11
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-03-04 21:35 Sławomir Szyszło donosi:

    > A gdzie ja napisałem, że sam się spłaca? Czy jak jest jedna osoba, to już
    > oznacza, że nie ma szans spłacić kredytu?
    A gdzie ja napisałem, że nie ma szans spłacić kredytu ?
    I gdzie ja napisałem, że wogóle chodzi o spłacanie bądź nie ?
    Uwielbiam ludzi umiejących czytać....

    PS
    Okazałeś się bardzo pomocny.

  • 8. Data: 2005-03-04 22:10:21
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-03-04 20:22 Krab donosi:

    > przeczytac regulamin i zachowane papiery
    > zwlaszcza kto jest biorcą ? oba czy jedno z poręczeniem majatkowym ?

    z umowy wynika, że oboje są biorcami.

    > potem sprawdzic, czy pozyczkobiorca byl zapobiegliwy i przewidzial fakt
    > jego nieistnienia

    z umowy to nie wynika.

    > jesli nie przewidzial - to splacac, ale wczesniej upewnic sie w banku czy
    > aby na pewno i jakims przypadkiem kredyt nie byl ubezpieczony na te
    > okolicznosc

    thx. tak zrobię.
    Jeśli kredyt był ubezpieczony to co to w praktyce oznacza ?

  • 9. Data: 2005-03-04 22:24:37
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    > Jeśli kredyt był ubezpieczony to co to w praktyce oznacza ?

    ze spalaca go ubezpieczyciel a nie - zyjacy krewni
    ale sam musisz dojsc czy to .. da sie przeprowadzic,
    ps
    zazwyczaj sie da, jesli bank o to nie zadbal - to powinien i w sadach nie
    takie rzeczy juz przechodzily
    niestety standardem jest zdzieranie z klienta rozniastych skladek i
    poreczen, a jak przychodzi z tych skladek skorzystac, to kazdy chce sie
    popisac przed dupa maryna jaki to on (nad)gorliwy - choc sam nie wie po co

  • 10. Data: 2005-03-04 22:38:23
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 04 Mar 2005 23:07:11 +0100, Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>
    wklepał(-a):

    >A gdzie ja napisałem, że nie ma szans spłacić kredytu ?
    >I gdzie ja napisałem, że wogóle chodzi o spłacanie bądź nie ?

    W kredycie zwykle chodzi o jego spłacanie.

    >Uwielbiam ludzi umiejących czytać....

    To przeczytaj umowę kredytową.