    From: " " <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Stocznie - End of Story.....
    Date: Sun, 21 Mar 2010 17:17:09 +0000 (UTC)

    > I w tym cały problem. Ty przeczytałeś i wierzysz jak w pismo święte. Nie
    > masz żadnych innych źródeł na poparcie tych faktów poza artykułem.

    Też uważam, że opieranie się na jednym źródle jest kiepskie. I do dziś nie
    potrafię zrozumieć np. magii wiarygodności instytucji szumnie nazwanej
    Instytutem Pamięci Narodowej. A jednak to działa.

    > Nie jest
    > ważne dla Ciebie czy stocznie powinny być sprzedane czy nie. Nie jest ważne
    > czy Ty jako podatnik chcesz dalej do tego dokładać czy nie.

    Przecież nie o to chodziło w przywoływaniu wywiadu z JKM.
    Chodziło np. o to, że Grad się zarzekał w mediach. Potem się okazało co innego.

    Zaszło nieporozumienie, jesteśmy doradcą, nie inwestorem - twierdzi Shahzad
    Shahbaz, prezes QInvest, który przedstawiony został w Polsce jako nabywca
    stoczni. - Nie chciałbym dzisiaj zaglądać do "kuchni", do inżynierii
    finansowej - tłumaczy minister skarbu Aleksander Grad

    O to,że premier zapowiedział dymisję swojego ministra a potem skwitował:

    "Korona mi z głowy nie spadnie, jeśli przyznam, że wycofuję się z
    wcześniejszej zapowiedzi. Powiedziałem, że minister Grad straci stanowisko,
    jeśli do końca sierpnia nie znajdzie inwestora dla Stoczni Szczecińskiej. Po
    długim zastanowieniu zmieniam zdanie - powiedział premier."

    Do tych sytuacji Korwin-Mikke dopowiedział swoją historię. Nie pierwszy raz.
    Ja nie wiem czy prawdziwą. Być może. Jakoś po sądach czy więzieniach nikt go
    nie ciąga. Dziwne, nie? ;)
    Przecież gdyby to były kłamstwa, to siedziałby za kratami i/lub buliłby na
    mocy wyroków sądowych na PCK.

    Dopłaty Państwa (nas wszystkich) do państwowych przedsiębiorstw strategicznych
    Tobie nie odpowiadają. A jak z dopłatami Państwa do prywatnej (niebawem)
    spółki? ? ;)

    "Resort infrastruktury planuje podpisać umowę z PKP InterCity, na mocy której
    państwo przez 15 lat może dopłacać spółce do biletów na superszybkie
    połączenia. Wobec planowanej prywatyzacji państwowego przewoźnika
    pasażerskiego oznacza to, że pieniądze podatników zasilą budżet nowego
    właściciela przewoźnika &#8211; pisze &#8222;Gazeta Finansowa&#8221;."

    "http://www.rynek-kolejowy.pl/15026/Panstwo_doplaci_
    do_Deutsche_Bahn_Intercity.htm"

    Nie wierzę, że nie rozumiesz mechanizmów, gdzie Państwo do czegoś dopłaca
    (Polska nie jest tu żadnym wyjątkiem) a wiele podmiotów czerpie z tego
    korzyści. Z osiąganych korzyści płaci podatki w Polsce i tak kółko się zamyka.

    Zagraniczne podmioty czerpią korzyści i często albo są w PL z podatków
    zwolnione albo transferują zyski do kraju macierzystego i tam płacą podatki.
    Albo kombinują tak by wyjść oficjalnie w PL na stratę (poprzez inżynierię
    finansową - termin, który też min. Grad przywoływał w temacie stoczniowym)