  • Data: 2021-09-15 16:16:36
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Sep 2021 14:23:42 +0200, Szymon wrote:

    > W '21 roku dywidanda na akcje CD Projektu to... całe 5 złotych. ;-)
    > Tymczasem na debiucie Cyberpunka akcje stały jakoś 450 zł i spadły
    > obecnie do 188 zł.
    >
    > Czyli... Jeśli ustawiłeś się na dywidendę i kupiłeś 1000 akcji to jesteś
    > ponad 260.000 zł w plecy. Wielu "ekszpertów" wieszczyło CDR po 500, a
    > nawet 1000zł za akcję.
    >
    > Masz ćwierć miliona w plecy na 1000 akcji i... 5000zł z dywidend. ;-))

    Nie mowie nie, ale to patrzysz na wyniki spolki, 1.2mld za rok 2020,
    szukasz jak bylo wczesniej - 176 mln w 2019, liczysz ze to jest
    odpowiednio 12 i 1.7zl/akcje, i zastanawiasz sie, czy 450zl to jest
    dobra cena.

    Ale jesli ocenisz, ze maja szanse ten zysk utrzymac w przyszlosci ...
    to masz dane do decyzji.

    A mozesz tego nie robic, kupic za 450, i liczyc na to, ze szybko
    sprzedasz po 600.

    > OK, kupuj spółki dywidendowe. Jest taka strategia.

    Ale wlasnie mowie, ze niekoniecznie.
    Ten zysk jest, i gdzies sie w spolce odklada.

    Jak sie przeklada na wzrost zysku ... to i akcje podrozeja, a
    przynajmniej powinny :-)

    > Ze śmiertelnością rzędu 30% - możliwe.

    Jak widac - wystarczy 1%, czy moze nawet 0.3%, aby swiat przystanal.

    A u nas oprocz 1% byl jeszcze drugi 1% ... trzeba bylo w branze
    pogrzebowa zainwestowac :-)

    > Tak. Należy do struktur UE i choć jest definiowany jako kraj rozwijający
    > się, związki z UE powodują, iż Polska definiowana jest jako kraj rozwinięty.

    a ja patrze pod tym katem, ze u nas zarobki jeszcze musza troche
    wzrosnac, zanim sie wyrownaja z krajami naprawde rozwinietymi :-)

    J.