  • Data: 2021-09-16 12:24:43
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 16 września 2021 o 10:42:31 UTC+2 Szymon napisał(a):

    > Poczytaj o interwencja SNB, gdy utrzymywał kurs EUR/CHF na 1,20. W
    > pewnym momencie Szwajcarzy już nie mieli co robić z tym euro.

    No właśnie, to mnie do dziś zastanawia - dlaczego przestali?
    Na pewno nie było to "Szwajcarzy już nie mieli co robić z tym euro" - bo w czym
    problem?
    Integer w komputerach okazał się za mały?
    Przecież franków mogą sobie wygenerować ile tylko chcą - więc co za problem wciąż
    kupować
    za nie euro i po prostu je mieć? Bo wygląda na to, ze bezkosztowo uzyskiwali cel -
    osłabienie franka,
    który sam z siebie chciał być coraz mocniejszy.
    Ale przestali, więc zapewne była jakaś przyczyna.
    Skończyli się chętni na franka po 1,20 euro i chcieli tańszego?
    Czy też taki dodruk ma jednak skutki uboczne?