  • Data: 2007-04-13 22:55:57
    Temat: Re: Strony banków
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Popławski napisał(a):

    > Według UPRowców nie mam prawa krytykować firmy, której płacę, za to, jak
    > coś robi. Bo to nie są publiczne pieniądze.

    Nie jestem zatem UPRowcem, bo w żadnym wypadku nie podzielam opinii, iż
    firmy nie można krytykować. Można i często wręcz należy, co sam
    nierzadko czynię. Trzeba wymagać usług odpowiedniej jakości. Czyli
    zasada "płacę - wymagam".
    Ale jak już ZApłacę za usługę - to nic mi do tych pieniędzy. Proste jak
    budowa cepa.

    Tak samo, jak mojego pracodawcy NIE MA PRAWA interesować w jaki sposób
    wydaję SWOJE wynagrodzenie. Mogę z nim zrobić cokolwiek. Te pieniądze są
    MOJE! Moim obowiązkiem jest świadczenie pracy.

    > Powinienem za to krytykować
    > państwo, że źle wydaje moje podatki.

    A to chyba oczywiste. Pracowałem w dwóch urzędach i to co się tam dzieje
    woła o pomstę do nieba... Strach pomyśleć, że tak jest wszędzie... A
    najgorsze jest to, że nic się nie zmienia...

    > Tymczasem wolny rynek polega na tym, że mogę sobie wybrać komu chcę
    > płacić.

    O właśnie. :-)

    > I jeśli jakiś bank wywala pieniądze w błoto na złą stronę, to
    > mogę o tym powiedzieć i zachęcać innych do korzystania z innego banku

    Przedsiębiorcy płacisz za USŁUGĘ. I to ona ma być dobrej jakości.
    A to, czy firma przeznacza uzyskane w ten sposób pieniądze na fundowanie
    70 luksusowej willi prezesowi, czy też rozdaje żywność bezdomnym (celowo
    wybrałem dwa skrajne przypadki) - to już nie jest sprawa klienta.

    > Jeśli wydaję je na benzynę do służbowego samochodu? Oczywiście.

    Przyznam szczerze, że nie rozumiem odpowiedzi. To może jeszcze raz -
    dostajesz wynagrodzenie od pracodawcy. I teraz pracodawca przychodzi i
    mówi - Panie Jacku, słyszałem, że kupił pan nieprzyzwoicie drogi
    luksusowy samochód, acz bardzo awaryjny. Takie luksusy finansowane z
    naszych pieniędzy są zbyteczne. Proszę następnym razem kupić Skodę
    Fabia, bo to jest samochód ekonomiczny i bezawaryjny - akurat na pana
    potrzeby. A najlepiej wszelkie pana zakupy proszę wcześniej konsultować,
    bo chcemy wiedzieć na co wydaje pan nasze pieniądze.
    Podkreślam raz jeszcze - mówimy o Twoim WYNAGRODZENIU ZA PRACĘ!