    From: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Swojska atmosfera
    Date: Sun, 18 Dec 2005 13:55:15 +0100
    Sender: surowiec@uzytkownicy_idg

    "Wojtek A..K." <w...@r...vline.pl> wrote in message
    news:do3ihs$52i$2@news.interia.pl...
    | Prosz? o Wasze obserwacje na temat zwracania si? pracowników
    banków
    | do klienta.
    | Bardzo cz?sto w rozmowie z pracownikiem, osobist? lub via
    bankolini?
    | zda?a si?, ?e zwracaj? si? do mnie u?ywaj?c formy: "Panie
    Wojciechu"
    | lub "Panie Wojtku".
    | Dodam, ?e z pewno?ci? nie wygl?dam na nastolatka lub studenta.
    | Z godno?ci? nawet nosz? na g?owie pojawiaj?cy si? szron :-)).
    | Zawsze mnie korci?o, ale jeszcze tego nie zrobi?em, spytaae, czy
    taka forma
    | bierze si? z w?asnej inwencji pracowników czy te? wynika z
    przebytych
    | szkole???
    | Dodam, ?e w jednym przypadku, gdy akurat tak si? zdarzy?o,
    | ?e pracownik banku by? moim petentem to te? by?em tytuoany:
    "Panie Wojtku".
    | Zaznaczam, ?e nie jestem osob?, która si? czepia drobnostek,
    | no chyba ?e w?a?nie ten post jest objawem pojawiaj?cej si?
    starczej
    | zrz?dliwo?ci :-))
    |
    | Pan Wojtek

    To bardzo interesujace pytanie!
    Nie wiem czy ucza tego bankowcow na szkoleniach. Z mojego
    doswiadczenie w USA, GB, Holandii i Belgii w kontaktach biznesowych
    bardzo szybko przechodzi sie na "Wojtku" i "Czesc". Jesli
    rozpoznajesz osobe i wiesz kim jest, to nie nie jest juz "Mr.
    Smith" tylko "John".
    Nie wiem czy to sie stosuje dlatego, ze ich tego ucza, czy moze
    dlatego, ze tak jest wygodnie, w kazdym razie "Panie Wojtku" brzmi
    dla mnie o wiele bardziej personalnie i osobiscie i stanowczo wole,
    zeby sie do mnie zwracano "Panie Arturze" niz "Panie Surowiec".
    Wydaje mi sie, ze równiez latwiej cos sprzedac "Panu Wojtkowi" niz
    "Panu Kazimierakowi", najlatwiej natomiast byloby sprzedac cos
    Wojtkowi i mam nadzieje, ze kiedys zaniknie ta niepraktyczna forma
    mówienia sobie "Prosze Pani", "Prosze Pana", która mi osobiscie
    przeszkadza, szczególnie jesli pracuje z kims w tej samej firmie.
    A ostatnio dostalem papiery na otwarcie rachunku z MultiBanku i
    list przewodni zaczynal sie od... "Czesc".

    AASurowiec

    "What can be imagined, can be achieved"