    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Symulacja Kredytów: CHF - PLN [dlugie]
    Date: 02 Dec 2002 17:57:29 +0100

    "Pirxx" <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl> writes:

    > Jesli ktos nie jest zbyt skory do podejmowania ryzyka i nie ma ochoty
    > denerwowac sie, ze
    > mu zadluzenie skoczylo z dnia na dzien o 5% bo Kolodko mrugnal okiem albo
    > kichnal, to
    > doradzalbym kredyt w PLN. Chyba ze rzeczywiscie zarabia w obcych walutach.
    > W mojej opinii roznica w oprocentowaniu nie uzasadnia przyjmowania na
    > siebie ryzyka
    > kursowego.

    Ryzyko kursowe jest zawsze, nawet jesli ktos zarabia i bierze kredyt
    w zlotowkach. Zmiany kursow itd. posrednio wplywaja na stopy procentowe,
    ale przede wszystkim jest ryzyko, ze inni zyskaja, a Ty nie :-)

    > A co do wzrostu cen nieruchomosci, to tez nie bylbym takim optymista.
    > Grecja i Portugalia
    > to kraje Srodziemnomorskie, bardzo atrakcyjne turystycznie. Spadek ryzyka
    > inwestowania po
    > wejsciu do Unii spowodowal, ze ludzie z calej Europy zaczeli kupowac tam
    > domy na lato czy
    > na starosc. Ale czy z tego mozna wyciagnac wniosek, ze po wejsciu Polski
    > do Unii Niemcy i
    > Szwedzi zaczna kupowac mieszkania na naszych blokowiskach?

    Czy konkretnie mieszkania w blokowiskach to nie wiem, ale ze beda kupowac
    dzialki i mieszkania, to pewne.
    W tej chwili ceny sa zanizone, ze wzgledu na spadek zamoznosci spoleczenstwa.
    Wraz ze wzrostem zamoznosci (kiedy by on nie nastapil - a nastapic musi, bo
    po wejsciu w euro i nawet czesciowym otwarciu rynkow pracy place musza
    pojsc w gore, niezaleznie jakim to bedzie kosztem) ceny nieruchomosci tez
    wzrosna.

    > W Polsce jest naprawde duzo terenow pod zabudowe

    Ale im bardziej maja byc atrakcyjne, tym jest ich mniej.

    Oczywiscie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator