    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: System w mBanku...
    Date: Fri, 23 Jun 2023 17:34:06 +0200

    > No o tyle związane, że przy okazji intensive dałeś sobie wcisnąć mbąkową nędzną KK.

    Dla mnie KK jest KK i tyle.
    Od czasu jak ją mam jeszcze nie płaciłem nic m-transferem. Jestem
    ciekaw, czy tak, jak w przypadku KK mbanku, którą miałem lata temu
    będzie można bezkosztowo płacić z KK.

    > A co powiesz na karty z wbudowanym komputerem - tzn. każda ma wbudowany komputer w
    postaci chipa,
    > ale chodzi o takie, co mają klawiaturę i wyświetlacz, pokazujący dostępne środki?
    > Były swego czasu w getoucie chyba.
    > Albo takie z czytnikiem linii papilarnych do potwierdzania zamiast PINu.
    > To dopiero karty - a nie tam, ze przezroczyste ;>

    W bankomacie da się zaszyfrować całą transmisję od bankomatu do banku,
    ale np PIN pojawi się jawnie w systemie bankomatu. A system jak to
    system ma swoje luki. Czy kiedyś ktoś za pomocą jakiegoś wirusa nie
    wyciągnie z bankomatów pinów poszczególnych klientów...
    Jeśli na karcie byłby czytnik linii papilarnych lub klawiatura dla pinu
    to program w tej karcie byłby w stanie zadbać o to, aby wszelka
    transmisja od Twojej karty do Twojego banku była zabezpieczona.
    A że oprogramowanie w karcie nie miałoby charakteru systemu operacyjnego
    pozwalającego na uruchamianie wielu aplikacji to byłoby odporne na atak
    (a przynajmniej znacznie bardziej odporne).

    > No to się dałeś, trzeba było zapytać na grupie, jeśli potrzebowałeś drugiej KK.

    To nie jest kwestia potrzebowania. Jak dają bez absolutnie żadnych
    dokumentów i wychodzi mi, że (poza opłatą za wydanie) obejdzie się bez
    innych opłat to dlaczego nie (jedyny koszt to prawie 40 minut rozmowy +
    10zł).
    Będę miał dwie KK. Dwie różne daty generowania wyciągu pozwalają na
    wydłużenie statystycznie wykorzystywanych GP.

    > No dobra, ty masz dochody z sp.j., to troche inaczej - ale w sumie w santanderze
    masz
    > konto długo, więc "ofertę na klik" pewnie masz - może nie na platynę - choć kto wie
    - ale
    > na mc world powinno być.

    Nic nie wiem o tym, aby mi Santander coś oferował. Naście lat temu się
    interesowałem, co który bank ma, ale ostatnio totalnie nie mam czasu.

    > A tu nie dość, że nie płacisz nic za wydanie, to do darmowości wystarczy 10
    transakcji
    > miesięcznie - na dowolną sumę - a liczą się też te wykonane całkowicie darmowymi
    kartami dodatkowymi.

    Nigdy nie brałem żadnych dodatkowych i nie bardzo widzę potrzeby. Teraz
    to może nie taki problem, ale kilka lat temu średnio miałem 6..7
    transakcji w miesiącu. Robienie wielu drobnych transakcji wymagało by
    wysiłku.

    > A dostajesz ubezpieczenie podróżne.

    Byłem tydzień na nartach we Włoszech chyba w 2008r i kilka lat później w
    odwiedzinach u kuzynki w Niemczech.

    > Zaś z visą platinum dodatkowo darmowy wstęp do saloników na lotniskach,

    Ostatnio leciałem samolotem w latach 80-tych. Mam czyste sumienie w
    temacie pozostawionego przeze mnie śladu węglowego :)

    > ubezpieczenie assistance lekarz i hydraulik - wizyty domowe)

    Wolę sam sobie wybierać lekarza.
    A hydraulika google mi znajdzie i bez KK.

    > i "bezpieczne pieniądze" - np. jak popsujesz świeżo zakupioną elektronikę.

    Teraz AGD i elektronika to już nie 'dorobek życia' jak kiedyś.
    W 1987 kupiliśmy (jako pierwsi wśród naszych znajomych) zmywarkę z
    Peweksu za $400 albo $410 (nie jestem pewien). Wtedy jako nauczyciel
    akademicki zarabiałem około $13 miesięcznie.
    Dziś miesięcznie zarabiam na kilka zmywarek.
    Ryzyko, że się elektronika popsuje wydaje mi się małe, a jak nawet to
    nie jakoś specjalnie bolesne.

    > Albo obecną promocję w bnp paribas - rok za darmo i 300zł zwrotu.

    Jeśli muszę dostarczać papiery - nie chce mi się.

    > No chyba że chcesz przezroczystą - wtedy rzeczywiście mbąk bezkonkurencyjny ;>

    Nie wiedziałem o co wnioskuję a tu się okazało, że taka wyjątkowa :).
    P.G.