  • Data: 2016-05-09 19:00:45
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:XnsA6027DCA18F24budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Prosze cie, jeżeli nie masz wiedzy w jakims zakresie to nie osmieszaj
    >sie
    >takimi sugestiami.
    >Poprawki ktore narobiły szumu, czyli te ktore TK uznał za
    >niekonstytucyjne
    >były autorstwa posła PO, TK zajmował się konsultacjami całej ustawy i
    >to co
    >wyszło od prezydenta, nie zawierało wpisów o ktorych mówisz.

    Wersja prezydencka chciala zamknac liste kandydatow na kandydatow 3
    miesiace przed uplywem kadencji.
    A kandydatow 2 miesiace przed uplywem. Ale to byl rok 2013.

    Komisja sejmowa ustawe przerobila, wybory uproscila, ale termin
    wydluzyla do 4 miesiecy. I byl juz kwiecien 2015.
    Koniec koncow uchwalono 3 miesiace.

    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr
    =1590

    No i sie zrobil problem, bo sie uplyw kadencji zblizal.
    Kto zglosil nowy art 135 to nie wiem, pewnie PO - ale pozwolil on TK
    elegancko zakwestionowac zgodnosc z Konstytucja .
    Bo inaczej wygladaloby to smiesznie - Trybunal uznaje za niezgodny
    przepis, o ktory sam wnioskowal, i w dodatku co wtedy pozostaje ? Nic
    ? Nie ma zadnego terminu ?

    A bez zakwestionowania wyszloby, ze ta dwojka, to jak najbardziej ma
    byc wybierana juz wedle nowej ustawy.

    Duda, jakby chcial byc lege artis, to moglby skierowac ustawe do
    sprawdzenia w TK zanim by podpisal, pewnie by doczekal nowego Sejmu.
    Ale woleli wojenke ...

    J.