  • Data: 2011-07-11 07:55:50
    Temat: Re: Szansa na odbicie ?. do Endriu
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 09:27 +0200, totus napisał(a):

    > Nie zrozumiałeś. Jeszcze raz powtórzę. Jak powinny potoczyć się wypadki w
    > sprawie ustawy o rozpoczęciu nauki 6-latków w szkołach byś uważał, że
    > demokracja w Polsce nie jest łamana? Myślę, że z jakichś powodów nie chcesz
    > odpowiedzieć na to pytanie.

    1. Napisałem: projekt w ogóle nie powinien powstać, bo pani minister
    doskonale wiedziała jaki jest stosunek zainteresowanych do tego pomysłu.

    I teraz przy okazji ja mam pytanie: Czy wg Ciebie samo stworzenie tego
    projektu PRZEZ RZĄD, było złamaniem reguł demokracji czy nie?

    2. Jak teraz powinny potoczyć się wypadki? To sprawa Sejmu a później
    Prezydenta. Ponieważ Sejm przyklepie wszystko co podsunie rząd a odrzuci
    wszystko co przeczy pomysłom rządu więc los całej reformy już teraz jest w
    rękach Prezydenta. Jeśli uzna on argumentację rodziców, ze projekt powstał
    z naruszeniem demokracji i jest niezgodny z wolą zainteresowanych, to
    powinien ten pomysł odrzucić i tyle.

    Komentarz:
    W Twoim pytaniu widoczne jest parcie na to żebym uznał, że wszystko
    przebiega w zgodzie z prawem i wnioskował z tego, że demokracja nie jest
    łamana. To samo dotyczy też również krajów rządzonych przez Łukaszenkę i
    Kim Dzong Ila. Demokracja to nie to samo co prawo. To próbuję Ci
    uświadomić. Technicznie demokracja, to zestaw nie zawsze skodyfikowanych
    reguł, które obowiązują przy tworzeniu prawa. Ponieważ nie można całkowicie
    ich skodyfikować, więc są potrzebne instytucje takie jak Prezydent, TK i
    Senat, które działają trochę jak mędrcy - na podstawie uznania. To poważna
    wada całego systemu. Bez tych wad są tylko monarchie absolutne czyli
    dyktatury.