    From: "Kasia" <K...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: TFI bez podatku...
    Date: Thu, 13 Jun 2002 11:45:19 +0200

    Użytkownik "..::jazzoo::.." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm... raczej nie wierzę, że ten arbitraż będzie czymś więcej
    > niż "ładną" nazwą - na naszej wgpw raczej nie poszaleją z arbitrażem,
    > więc pewnie skończy się na tym, że będzie to w miarę tradycyjny
    > fundusz Obligacyjny bez podatku... z tą różnicą, że nie będę mógł
    > się wycofać z dnia na dzień po z góry określonej cenie ;-(

    Na naszej nie - ale przecież arbitraż opiera sie na operacjach papierami
    notowanymi na kilku giełdach światowych - zatem będą inwestować na różnych
    giełdach - inaczej ta zabawa mijałaby się z celem raczej ...

    Zatem

    > Nawet jeśli zaangażują się po uszy w obligacjach, a trafi im się okazja
    > arbitrażu,
    > to jest zapis który mówi iż mogą sposiłkować się kredytem - co w przypadku
    > transakci arbitrażowych nie jest żadnym ryzykiem...

    Nie wiem jak to ma wygladac przy wykorzystaniu kredytu - możesz opisać jak
    przebiega taka transakcja ?

    > No właśnie tak się zastanawiam, bo nie do końca jestem przekonany czy nie
    > warto
    > jednak zaryzykować! ;-))

    Ja się skuszę - to jednak jest jakas nowa oferta na rynku - a że mam
    wrodzone zamiłowanie do ryzyka i nowości - chocby dlatego spróbuję :-))

    > Teoretycznie mógłbym sam sobie kupić obligacje i próbować je sprzedać w
    > XII.03
    > bez podatku, ale domyślam się że cena będzie marna... a tu wiem, że całą
    > emisię
    > odkupi wtedy bank, więc pytanie czy w międzyczasie takie Certyfikaty będą
    > atrakcyjne dla osób które chciałyby je nabyć na rynku wtórnym... tym samym
    > dając mi możliwość wycofania się w trakcie na w miarę atrakcyjnych
    warunkach
    > ...i tu jestem w kropce ;-))

    Mnie jakoś ten problem nie gnebi - będę tam trzymac pieniądze do końca - a
    jeśli chodzi o ryzyko płynności - to należałoby sprawdzić jak są ustalone
    dla obligacji, które będa w portfelu okresy odsetkowe - zawsze tuz przed
    ustaleniem prawa do odsetek obligacje są nieźle notowane - i wtedy opłaca
    się je sprzedać ... bo jest na nie popyt ...