  • Data: 2019-07-26 22:32:35
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 26 lipca 2019 21:14:06 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:
> [...]
    entuzjastów netu (i procentów ;), bo jednak o net wtedy nie było jeszcze tak łatwo i
    gimbaza neostrady nie miała (zresztą gimbaza dopiero się tworzyła ;), więc jak ktoś
    wtedy zakładał konto to już pracował, więc i konto miał - i też raczej nieźle
    zarabiał, jeśli miał w pracy net.

    > Z dostępem do netu nie było tak źle. Nie tylko w pracy, ale też na
    > uczelniach. W 2001 było już całkiem łatwo mieć dostęp. Także w domu.

    Na uczelni miałem od 1998 (tzn. dostałem login po zdaniu egzaminu, bo ogólnie to
    mieli wcześniej, ale nie dłużej niż 7 lat). Ale technicznie dostępny był telnet, irc,
    lynx itp. przez telnet na wydziałowego SunOS/Solaris, przeglądarki raczkowały,
    netscape navigator na windows był rzadkością (mało co było do oglądania), w jednej
    pracowni mieliśmy X-Terminale sun, więc był i netscape - np. chat "internauci" na
    wp... ;>
    W 2003 było już zupełnie inaczej.
    Więc to, czy coś było w 2000, 2001 czy 2005 (a może i 2011) to duuuża różnica.
    Poczytaj w wiki, kiedy pojawiło się SDI i ile kosztowało, kiedy neostrada i ile
    kosztowała - a kablówki to jeszcze później, nie mówiąc o komórach.
    Łatwo/tanio - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

    Hmm, zastanawiam się, czy używałem mBanku w lynxie...
    Ale raczej dla eksperymentu - otworzyłem w 2003, jak mnie żubr wpienił wprowadzeniem
    opłat - i wtedy zacząłem pracować - i firma miała już internet z kablówki, a ja
    porządny linuxowy komputer z X i mozillą - choć może hył to jeszcze netscape
    navigator.