  • Data: 2019-07-26 22:34:29
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-26 o 22:22, Kamil Jońca pisze:

    > Działa.

    Ale doprawdy "naj" to już działanie? ;-)

    > - nie muszę się zastanawiać, czy środki na zlecenie stałe musze
    > zapewnić "poprzedniego dnia roboczego"

    Lubię mieć kontrolę nad wydatkami, zatem nie korzystam ze stałych
    zleceń. Ufam jednak, że w mB to działa sprawnie.

    > - w miarę sprawnie 'wolne środki" zgadzają się z "historią" (owszem,
    > pogorszyło się wraz z nowym systemem)

    W trzech bankach, z których korzystam nie ma z tym problemu. Zatem nie
    jest to "naj".

    > - nie musze się zastanawiać czy przeleję pieniądze (zdaje się że w
    > np. Mille jest limit 50k)

    Fakt. To tragedia w Millenium. Sęk w tym, że aby myśleć o przelewie to
    najpierw musi być powód, dla którego warto do mB wlać cokolwiek.

    > - ... ileś drobiazgów które zauważa się gdy ich nie ma.
    >
    > Te rzeczy trudno się ujmuje w porówaniach, ale wystarczy poużywać
    > różnych banków, żeby je zauważyć.

    To tak z konkretów:

    Eurobank - korzystam, bo dają 5% zwrotu za turystykę, sport, kulturę, a
    korzystam z tego typu obiektów/wrażeń dość często. I nie znam banku,
    który daje więcej.

    Millenium - nie znam banku, który daje więcej niż:
    a/ 2,7% na KO w PLN
    b/ 1,2% na KO w USD
    c/ ok. 1,5% na ROR, bo tyle mi wychodzi, gdy korzystam z aukcji lokat w
    połączeniu z lokatami jednodniowymi.

    Alior - kantor, nie znam bankowego kantoru dającego spread w okolicach 0,4%.

    A zatem dla mnie z tych banków każdy jest "NAJ" w czymś. Jeśli chodzi o
    moje potrzeby i mBank - jakoś nie widzę nic, co było na tyle
    wyróżniające, by tracić pieniądze trzymając je u nich.