    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d3705f4$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <qh71p1$pbk$1@gioia.aioe.org>
    <5d370f45$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh74ko$16mj$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qh7967$1ro3$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qh7ptq$7ni$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qhefah$1slo$1@gioia.aioe.org>
    <5d3ae1e3$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhequ9$1kmm$1@gioia.aioe.org>
    <5d3af5ba$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <qheu6o$54a$1@gioia.aioe.org>
    <5d3b24b3$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhfljm$1k73$1@gioia.aioe.org>
    <rlibnd00hg4a.80swkrblw8ah$.dlg@40tude.net>
    <qhn0ab$1c78$1@gioia.aioe.org>
    <5d3f1772$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhn6s6$du1$1@gioia.aioe.org>
    Date: Mon, 29 Jul 2019 22:39:06 +0200

    Dnia Mon, 29 Jul 2019 18:28:33 +0200, Szymon napisał(a):

    > Tylko na bardzo wczesnym etapie faktycznie niewiele się różniło. Potem
    > wprowadzono opłatę za kartę do emaksa. Wreszcie 1 przelew darmowy, gdy z
    > ekonta szła dowolna ilość.

    Tu nie chodzi o to czy sie roznilo, tylko czy ekonto tez sugeruje, ze
    to bank nastawiony na oszczednosci ?

    > Chyba jakoś połowa Polaków mieszka na wsi.

    Chyba mieszkala.
    No i co - blizej ze wsi do bankomatu czy do banku ?

    No i gdzie ten internet na wsi ...

    > Brawo!

    Czyli mbank nie ma tej wady ? :-)

    > Wydaje mi się, że nie wszystkie bankomaty były za darmo.

    Jakos tak. Ale wazne, ze polowa czy 1/3 byla za darmo.

    > Ja chciałbym wypłacić bezprowizyjnie euro kartą Aliora do kantoru.
    > Najbliższy bankomat mam jakieś... 600 km stąd.
    > Chciałem też euro z BNP. Kupiłem w Rkantorze. Najbliższy BNP obsługujący
    > transakcję... 70 km stąd.
    > A jak było 20 lat temu? ;-)

    Jakos lepiej.
    Ale co proponujesz w zamian - marmurkowy bank, ktorych bylo jeszcze
    mniej, a wyplata poza macierzystym oddzialem problematyczna ?
    A nie, przepraszam, to juz rok 2001, marmurki tez sie dorobily kart i
    bankomatow ...

    > Dużo dobrego dla Twojej koncepcji wprowadziły TOiP pozwalające na
    > wypłatę ze wszystkich za darmo. Sęk w tym, iż w części banków taka opcja
    > jest płatna, w części od pewnej kwoty.

    Wtedy czy teraz ?
    Wtedy moglem wybierac w tych darmowych bankomatach, a w razie
    braku/potrzeby ... no coz, zaplace.
    Teraz to praktycznie nie uzywam gotowki.

    Pare lat temu pojawil sie natomiast takie dziwo
    "eKonto z darmowymi bankomatami".

    > Nie mam KK, więc mając debetową ryzykuję saldem.

    Ale juz chyba ustalilismy, ze nie przelewasz na to konto w kolejce do
    kasy, tylko zbiorczo, wiec ryzykujesz kwote ... ktora najwyrazniej
    uwazasz za powazna :-)

    No i jest niuans ... jak Cie oskubia na KD, to oskubia.
    A jak oskubia KK ... to bank okradli :-)

    > Myślący. Na KK można było swego czasu zarobić.

    I nie pomyslales, ze ryzykujesz wiecej niz zarobiles ? :-)

    > Od kilku lat już nie mam. Ja miałem Silver. Potem Gold. Obecna oferta
    > nie jest mi znana.

    Ja w sumie tylko Simpliciti znam, a to chyba karta dla hołoty :-)

    > A nie każdy chce tyle wydawać,

    A to nie jest kwestia chcenia niestety :-)

    > Dlatego wolę nie pilnować. Muszę w EB wydać 500zł/mc. W Mille 1
    > transakcja. To prostsze niż zliczać roczny obrót.

    Ale to zaleta, ze mozna rocznie wydac, a nie trzeba co miesiac :-)

    > No ale w końcu na czymś muszą ciąć klientów.

    Nie ze mna te numery :-)

    W praktyce to wieksze kwoty placilem KK, mniejsze innymi,
    w pazdzierniku patrzylem na podsumowanie i wychodzilo, ze niewiele
    brakuje :-)

    > Po co?

    nie przypisujmy wad mbanku kartom kredytowym w ogolnosci.

    > KK kiedyś pozwalała na zarobienie na niej. Wiele ułatwiała - ktoś już o
    > tym pisał, do czego była potrzebna. Współcześnie to tylko kłopot.

    Ale jaki klopot ?

    > No tak - szczególnie na sali operacyjnej bardzo potrzebujesz KK.

    Potem cie obudza, pic sie chce, jesc sie chce, a KD nie dziala :-)

    > Wiele osób, które udało się naciąć albo macha ręką, bo skoro już
    > opłaciła to w kolejnym roku będzie zliczać te transakcje, albo tupnie
    > nogą i zamyka.

    Mowilismy o przekroczeniu terminu splaty.

    > Nie zablokują. Odbiją sobie darmowość tej karty na kilka lat do przodu.

    W koncu zablokuja, tylko kiedy - po 2 tygodniach, miesiacu, dwoch,
    trzech ...

    > Ja nie widzę przewagi KK nad debetową.

    > Dawniej... jest tu kluczowe.

    Sa jeszcze inne kraje, kto wie jak to tam wyglada ...

    > Mylisz się. Nikt przy dużych oszczędnościach nie będzie się bawił w
    > płynność dzięki KK. To raczej produkt dla tych, którym nie starcza do
    > pierwszego.

    Bo sie zainwestowalo cala gotowke i procentuje :-P

    > A jak już podejdziesz do swojego bankomatu i okaże się, że masz KK to
    > też zobaczysz jak Cię wydoją.

    Owszem. Wiec mam tez KD.

    >Szczególnie za granicą.

    Szczegolnie za granica to cie wydoja i na KD :-(

    > W znaczeniu opłacenia przejazdu, może jakiś hotel itd.

    Mowisz ? Byc moze ...

    > 5% zwrotu płatności w EB

    Wow ... dlugo to nie potrwa :-)

    >i kursy Aliora połączone z BFG na walutach.

    A ja najblizej mam do Czech :-(

    J.