  • Data: 2004-02-03 18:21:55
    Temat: Re: Tensor, AMRA nie musi szczekać :)))
    Od: "dc" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zwazywszy ze w przyszlym roku WIBOR moze podejsc do 6-7% - to moze sie
    > okazac, ze to wlasnie prezesowskie oprocentowane bedzie lepsze w tym
    > okresie.

    Amra - sledze grupe od paru lat (choc nicki mi sie zmienialy :-)) i znam dobrze
    argumenty za i przeciw w dyskusji "prezes czy WIBOR". Ale jako klient balbym
    sie brac kredyt z oprocentowaniem ustalanym przez prezesa. O ile oprocentowanie
    prezesa moze byc konkurencyjne dla nowych kredytow to nie jest to wcale takie
    pewne ze przyjdzie moment, ze "procenty" zostana obnizone tylko dla tych
    nowych. Pokusa ladnie wygladajacego bilansu moze okazac sie wieksza niz
    pragnienie posiadania zadowolonych klientow. A klient ktory wzial wieloletni
    kredyt jest przewaznie "upupiony" - bank zawsze moze tak balansowac, ze oferuje
    gorsze oprocentowanie, al nie na tyle zle, by zmusic klienta do przeniesienia
    kredytu gdzie indziej, co tez nie jest tanie. A prezes z usmiechem na twarzy
    bedzie prezentowal doskonale wyniki banku...

    > Biorac pod uwage, ze Multi jest nowym bankiem, ktory caly czas trzyma koszty
    > pod kontrola (te slawne przeboje z udzielaniem kredytow - to wlasnie tez
    > efekt zabezpieczania sie w jakis sposob przed zlymi kredytami) i stawia na
    > wielokanalowosc - blizej mu w filozofii dzialania do ankow zachodnich niz
    > polskich. A wlasnie obawa o to, ze kazdy bank bedzie zdzieral klientow -
    > duyktuje wybor kredytow opartych o stope WIBOR.

    Chyba juz kiedys o tym pisalem - miara wiarygodnosci Multi w tej kwestii bylby
    zapis w umowie kredytowej, ze oprocentowanie owszem, ustala prezes, ale
    jednoczesnie nie moze byc ono wyzsze niz WIBOR+XX. Takiego zapisu nie ma. Jak
    myslisz, dlaczego?

    Dla mnie w tej kwestii Tensor to sensowny facet, ktory lubi dmuchac na zimne
    (przy okazji: pozdrowienia :-)), choc nie wiem czy lubi takie publiczne
    przeciaganie po grupie :)