  • Data: 2009-06-11 18:13:28
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "donald" <d...@k...corporation.pl> writes:

    > To nie jest paranoja, ale swiete prawo do mojej prywatnosci.
    > Choc moizesz sie smiac, to powiem ci, ze duzo juz widzialem.
    > Wiem co jest dostepne w bazie danych banku czy councilu (gmina).
    > Bank, jesli malo uzywasz gotowki moze przesledzic kazdy twoj ruch w
    > praktycznie dowolnym czasie wstecz (odkad uzywasz karty).

    Bank i nie tylko bank. Chyba nie myslisz ze jakby jakas np. ABW chciala
    sie o Tobie czegos dowiedziec, to mialaby problem w sprawdzeniu w ktorym
    banku masz konto/karty i gdzie oraz jak ich uzywasz.

    Ale jest takze druga strona medalu - wobec takich mozliwosci
    podswiadonie zaklada sie, ze jesli czegos nie widac na wyciagu, to tego
    czegos nie ma (porownaj "jesli czegos nie ma w Google/itp, to tego nie
    ma), oraz ze wszystko co tam widac jest na pewno prawdziwe. Jesli ktos
    wie co robi, to dane na wyciagu wcale nie musza byc ani kompletne, ani
    prawdziwe.

    > Jakis rok temu w programie "Panorama" na BBC bylo o kamerach CCTV w
    > UK. Czy wiesz, ze jak ktos sie uprze to moze ci dostarczyc film z
    > kazdym twoim krokiem w UK od momentu wjazdu do wyjazdu? Oczywiscie nie
    > w 100% ale pomysl tylko. Nawet jak to bedzie 60%

    To akurat propaganda, majaca na celu wywolac uczucie powszechnej
    inwigilacji. W rzeczywistosci technika na razie na to nie pozwala, choc
    moze niedlugo sie to zmieni. Ale oczywiscie sprawdzic kamery krotko po
    fakcie (gdy wiemy mniej-wiecej gdzie i kiedy) powinno sie dac bez
    problemu.
    --
    Krzysztof Halasa