  • Data: 2009-06-12 06:07:32
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cyb pisze:

    > i news dzisiaj przez mnie przeczytany:
    > http://wiadomosci.onet.pl/1988138,11,item.html
    > "Po 29 czerwca 2009 roku paszporty będą zawierać nie tylko skan
    > zdjęcia twarzy, ale także zapis odcisków palców - przypomina MSWiA.
    > Resort zapewnia, że czas oczekiwania na wydanie nowych dokumentów oraz
    > opłaty nie ulegną zmianie"
    >
    > powoli robi sie paradyzja u nas jak nic..
    >
    > troche offtop, ale co poniektorzy na podstawie literatury zajdla moga
    > zaczac analizy, w ktorym keirunku pojdzie wspolczesna bankowosc...

    Na forum GW banki, jest gdzies watek w ktorym dopytuje sie osoba z
    nieduzej miejscowosci, jak ma udowodnic i co zrobic, poniewaz w ich
    banku pracuje znajoma, czy ktos z dalszej rodziny, kto ma wglad w jej
    konto i prawdopodobnie wlasnie ta osoba przekazuje te informacje innym
    czlonom rodziny. Jedyne co mozna bylo doradzic, to zmiane banku,
    poniewaz brak mozliwosci udowodnienia i zablokowania korzystania.

    Pamietam reportaz, sprzed ponad 10 lat z Japonii, gdzie firma dajaca
    stypendium uczniowi, ma wglad zdalny w dane jego osoby na derwerze
    szkoly, czy uczelni. Pamietam jak mnie zmrozilo, gdy demonstrowali to na
    potrzeby reprtarzu i stwierdzili, sprawdzajac zdalnie oceny stypendysty
    - "o, dzis jest nieobecny,ciekawe czy chory czy z innej przyczyny".

    Najsmutniejsze, ze w tylek dostanie zwykly obywatel, bo przestepcy beda
    sie zabezpieczali przed faktem, korzystali z kreowania sztucznych
    "osobowosci" na potrzeby dokumentowania swojego poprawnego istnienia, a
    zwykly obywatel bedzie po prostu postepowal...jak zwykle, dokonujac,
    czesto nieswiadomie, dziesiatkow czynow i zakupow, mogacych byc
    wykorzystanymi przeciwko niemu.