  • Data: 2009-06-12 14:57:56
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: Michał <r...@x...cy> szukaj wiadomości tego autora

    bradley.st pisze:
    > Przypuszczam ze to "bawienie sie" kto bedzie pierwszy nigdy sie nie
    > skonczy.

    Szczerze powiedziawszy uważam to za mrzonkę, na której stracimy tylko
    my-obywatele. Stracimy poniesione koszty, utraconą wolność i prywatność.

    > Zadne "normalne" panstwo nie zalegalizuje programu, ktory mialby tak
    > destruktywny wplyw na jednostki jak ogolna dostepnosc heroiny. No
    > jednak nie.

    Być może ku zaskoczeniu, ale zgodzę się z tą wypowiedzią. Kluczem do
    mojej zgody jest cudzysłów obejmujący słowo "normalne". Żadne państwo
    nie zrezygnuje z tak korzystnego przywileju zwalczania przestępst, w
    których zwalczanie obywatele tak naiwnie wierzą.

    > Przypuszczam ze Sklodowska-Curie wlasnymi rekami przenosila probki
    > radu. W miedzyczasie mielismy cos co sie nazywa rozwojem nauki i juz
    > nie przenosimy radu golymi rekami.
    > Analogicznie w przypadku narkotykow i rozwoju wiedzy na temat ich
    > wplywu na spoleczenstwo.

    Zdecydowanie nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Analogia nietrafiona,
    bo MS-C nie robiła tego dla frajdy a w ramach pracy i osiągnięcia celu.

    Czy w wyniku walki z narkotykami mamy mniej narkomanów? Jeśli mi
    odpowiesz wprost na pytanie to będę wdzięczny. Jeśli nie, to proponuję
    zakończyć pokojowo dyskusję, bo będziemy godzinami toczyć spory
    ideologiczne.

    Argumenty, które przytaczasz, też wydają mi się piękne. Tylko, że
    logicznie mam je za naiwne banialuki i wskazuję, że musimy oddzielać
    serce od rozumu. Największym problemem naszych czasów jest powszechność
    szlachetnych a naiwnych pomysłów jak to ratować innych i cały świat, gdy
    tak naprawdę tylko się rujnujemy nie osiągnąwszy żadnych celów.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/