    From: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Umowy bankowe] Granda z BTE
    Date: Thu, 08 Dec 2005 21:31:06 +0100

    Uzytkownik Krecik napisal dnia 2005-12-08 09:27:
    > Witam!
    > Ostatnio zakladalem konto w banku i coz widze w umowie: dobrowolne poddanie sie
    > egzekucji z bankowego tytulu egzekucyjnego (BTE) do kwoty 30.000 zl. Mysle
    > sobie jakies jaja, chyba pomylka. Mowie ze nie mam debetu, karty kredytowej,
    > kredytu ani nic na czym bank moglby byc stratny i po co to? A Pani na to: to
    > punkt umowy nie podlegajacy negocjacji (troche nieprawda bo w PKO odmowilem
    > podpisania takiego gow** i nic - dalo sie)

    Od nastu lat mamy w Polsce wolność gospodarczą i konkurencję na rynku banków.
    Banki to instytucje prywatne (najczęściej i w znacznej części). Tak więc coś, co
    udało się w jednym banku, nie musi udać się w drugim.

    > Pytanie do Grupowiczow:
    > Czy mozna jakos wymusic na banku wykreslenie tego z umowy? Nie wiem moze
    > napisac do Zwiazku Bankow (nie)Polskich albo do ochrony konsumentow?

    Jaki związek ma zmuszanie kogoś (w tym przypadku banku, osoby prawnej) do
    zawierania niekorzystnych dla siebie umów z wolnością gospodarczą? Czy twoim
    zdaniem bank to urząd, czy firma prywatna, która ma zarabiać pieniądze? Skoro
    nie podoba ci się to, co oferuje jeden bank, dlaczego zamiast pójść do innego
    wolisz wymuszać drogą administracyjną na tym pierwszym zmianę swoich
    wewnętrznych sposobów działania?

    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl
    / || \\

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm