  • Data: 2009-01-02 21:43:55
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:1lzze6okjdnx$.dlg@oldfield.org.pl...

    > 1285zł za jakieś 2-3 godziny pracy. Tak, to malutko.

    No wiesz ostatnio byłem świadkiem jak hydraulik za 20 minut pracy 360 zł
    skasował.

    Nie chcę tu bronić notariuszy, bo fakt, że zarabiają oni wiele w
    stosunku do ogółu społeczeństwa. Ale z aktami jest jak to w życiu, 80%
    swojego czasu poświęcamy na rzeczy, które zapewniają 20% dochodu. Notariusz
    nie tylko sprzedażami lokali mieszkalnych żyje, akty o wartości transakcji w
    okolicy 100 - 10.000 zł też trzeba robić, a stawka notarialna w tym
    przypadku wynosi 100 - 300 zł i najczęściej dużo więcej z nimi roboty, bo to
    albo podział geodezyjny trzeba ujawnić, udziały w drodze posprzedawać, a to
    sprawy spadkowe uregulować i/lub też księgę wieczystą na podstawie decyzji z
    lat siedemdziesiątych założyć.

    Spójrz na to od innej strony notariusz ponosi za to odpowiedzialność,
    musi utrzymać kancelarię, przechowywać akty przez 10 lat, a Skarb Państwa i
    tak z tego 6/7 złupi nie dając nic w zamian. Do dnia dzisiejszego nasze
    państwo nawet wglądu on-line do ksiąg wieczystych notariuszom nie zapewniło.