  • Data: 2009-01-03 01:37:33
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: "jack" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gjktl4$mmd$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Bzdura.

    > A do kogo się mają dostosowywać ? W szkołach/uczelniach państwowych
    > nauczyciel/wykładowca bardzo często wszystko olewa, bo jest praktycznie
    > nieusuwalny i nikt mu nic nie zrobi.
    >
    > Zresztą bezsensu jest tutaj tak uogólniać ponieważ obecnie jest masa
    > żałosnych uczelni tak państwowych jak i prywatnych. Najlepsze uczelnie
    > państwowe idą na całkowitą masówkę i ich poziom to obecnie już tylko pieśń
    > przeszłości.

    Jest w tym wiele prawdy. Wsrod najlepszych liceow w Polsce na samej gorze sa
    tylko panstwowe m. in. gdynska trojka. Ja konczylem liceum prywatne, bylo
    solidnie, z zaangazowaniem kadry. Byl to czas, kiedy szkola ta tworzona byla
    przez grupe entuzjastow, ktorzy nie mogli dostosowac sie do systemu
    "panstwowego". Pozniej szkola poszla nieco w "masowke" niestety.
    Aktualnie jestem m. in. asystentem na uczelni wyzszej panstwowej - i powiem
    szczerze - takiego burdelu w zyciu bym sie nie spodziewal. Uczelnia po
    prostu sie kurwi, idzie w masowke, jest przykaz by nikomu zbytnio w zyciu
    "nie przeszkadzac", "idz i nie grzesz wiecej, amen"
    Jak wertowalem rocznik statystyczny w latach 90-tych ludzi z wyzszym
    wyksztalceniem dziennym bylo ok. 2 procent. Postanowiono szybko nadgonic
    zapoznienie, w trupa, powierzchownie. W przypadku czesci studentow
    powszechne sa duze watpliwosci jak moli przejsc mature - doslownie, wydaja
    sie wymagac szkolnictwa specjalnego, sa jednak "nie do ruszenia", to cenne
    dobro dla uczelni -kierunek ich tani a dotacja na glowe stala. Ten papier
    rzeczywiscie znaczy coraz mniej. A czy zdajecie sobie sprawe, ze uczelnie
    polskie tworzac tzw. wydzialy English Division (zrobione pod potomkow
    kolorowych emigrantow skandynawskich, nie przyjeci na darmowe uniwersytety
    miejscowe, wymog ! obcego obywatelstwa) stosuja wobec niech skandalicznie
    liberalne kryteria (rodzice tych geniuszy placa za nich 1000 usd/mc),
    zupelnie inne niz dla studentow z Polski, nie chce operowac zbyt konkretem,
    ale wlos by sie wam na glowie zjezyl, gdybyscie wiedzieli w jakim zawodzie.
    Nie w Polsce raczej, wiec Idz i nie grzesz wiecej. Mnie to napawa
    niesmakiem.
    Z drugiej strony jesli sprawdzicie miedzynarodowe parametry pracy naukowej
    pochodzacej z Polski (podkreslam miedzynarodowe, obiektywne) , to dominuja
    uczelnie panstwowe.
    Powne jest jedno - na uczelniach panstwowych stopien biurokratyzacji,
    akademicka "bezwladnosc" sa bardzo duze.