    From: "root" <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Usrednianie ceny nabycia jednostek funduszu
    Date: Wed, 6 Aug 2008 16:41:40 +0200

    > Problem lezy gdzie indziej. WYliczenia byly robione na bazie
    > statystycznej z inwestycja w losowym czasie, tyle ze inwestycje realne
    > przewaznie dokunuje sie na szczycie hossy a to wiele zmienia.

    Robilem cos takiego dla czasow bessy. To znaczy po chamsku ustalilem, ze
    wplacam co miesiac 100 zl o ile aktualny kurs jednostki funduszu akcyjnego
    spadl o 5,10,20 itd do 40% w ciagu roku. Jesli warunek nie był spelniony, to
    "wpłacałem" na fundusz pieniezny. Najlepsze stopy zwrotu w calym okresie
    wychodzily przy 10% spadku. A wiec niewielki spadek dawal najlepsze
    rezultaty. Jesli wpłacałem przy 30%-40% to stopy zwrotu na pieniadzach
    zainwestowanych w fundy akcyjne sa duzo wyzsze ale wiekszosc byla lokowana w
    fundusz pieniezny i generalnie wychodziło to nienajlepiej w porowaniu z
    przyjeciem nieduzego spadku. Mysle, ze to jednak nie ma wielkiego sensu, bo
    ogromny wpływ na wynik miała blisko 5letnia hossa