  • Data: 2008-01-15 17:56:44
    Temat: Re: Uwaga na BANK MILLENNIUM i kredyty w CHF!
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9> szukaj wiadomości tego autora

    "Sławomir Szyszło" f...@s...poczta.onet.pl

    > Nie jest tam napisane "wystarczy wpłacić poniższą kwotę, aby całkowicie spłacić
    > kredyt" tylko, że jest to kwota podana w celach *informacyjnych*.

    [..]

    > Nie kupuję spodni bez przymierzania.

    [..]

    > Wystarczy czytać umowy, które się podpisuje. Znakomicie upraszcza to życie.

    [..]

    > Ale jaki błąd? Czy tam było napisane, że kwota jest wg kursu sprzedaży, a było
    > pokazane co innego?

    -==-

    Tomku -- moja rada: Poproś o pomoc prawników, najlepiej Tobie życzliwych. :)
    To, że wg niektórych osób klienta można (albo i trzeba, aby czuł respekt!!)
    robić w bambuko, nie znaczy, że można naprawdę -- że można w świetle prawa. :)

    Inaczej spłaca się 5 tysięcy złotych przez 50 czy 30 lat, a inaczej jednorazowo.
    Jak rozumiem, nie zarabiasz miesięcznie 50 tysięcy złotych (bo wówczas nie bawiłbyś
    się w kredyty hipoteczne tego rozmiaru) i jednorazowe spłacenie tej różnicy jest co
    najmniej uciążliwe. :)

    Zapewne to nie koszmar kładący na łopatki Twoje życiowe plany, ale po co
    przyzwyczajać banki do lekceważenia klientów?

    Bank udziela informacji klientowi, czyli zazwyczaj zwykłemu człowiekowi, nie
    zaś doskonale przygotowanemu testerowi, dlatego ma udzielać tej informacji
    w sposób wyraźny i zrozumiały.

    Bank, którego prezesem czy dyrektorem lub właścicielem byłby pan
    Sławomir Szyszło -- omijałbym, :) aby sobie zaoszczędzić kłopotów.

    Bank ma świadczyć usługi (czyli służyć) nie rozstawiać po kątach i wyzywać
    od (przepraszam) przygłupów.

    Problem nie leży w nieprawidłowym zaokrągleniu liczby typu 35.5 (jedni zaokrąglą
    do 36, inni do 35, a inni raz do 35 a raz do 36 i trudno tu komuś odmówić racji,
    na pewno 35.49 zaokrąglimy do 35, choć zaokrąglanie cyfra po cyfrze mogłoby dać
    najpierw 35.5, a później do 36) ale leży ów problem w podstawianiu złych kursów
    przez program obliczający Twoje powinności wobec banku.

    Ktoś, kto ów program pisał, zdawał sobie sprawę z tego, że oszuka klientów. :)

    To nie wypadek przy pracy, nie zły los, nie przypadkowa pomyłka, nie jakiś
    smutny zbieg okoliczności, ale świadomie popełniony błąd -- błąd uczyniony
    z premedytacją. :)

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com