    From: fatso <f...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Uwaga- nadchodzi!
    Date: Fri, 09 Apr 2010 09:53:07 +0100

    Adam Sito wrote:

    > Jaki tam jest podklad geologiczny ze oplaca sie wydobywac srebro/sole
    > srebra?

    *Tam jest jakis uskok geologiczny gdzie sie tarly setki milionow lat
    temu dwie plyty ziemskie. odkryto tam owe
    metale dopiero niedawno. Mamy tez kilkanascie hot spots w County
    Fermanagh gdie jest zloto w strumieniach.
    gdie to jest to sparawa tajna by ajrysze nie przyjezdzali prospektowac
    jak w Clondyke.
    W Irlandii nigdy zlota nie wydobywano historycznie rzecz biorac.
    *
    > Skoro to irlandzka firma, to strona powinna byc w rodzimym jezyku, czyli
    > celtyckim, tak to robi na mnie zle wrazenie.
    >
    > *Po celtycku tam mowia co jedynie nacjonalisci i dzikusy co po blotach siedza*.

    *Na ogol tam sie mowi po angielsku. Ale moja kopalnia pocioaga za
    irlandzkie sznurki w sercu: produkuje zloto,
    docelowo > 1,000 uncji na miesiac i je przerabia na irlandzkie krzyzyki,
    obraczki itp- drogie!*

    > Owszem, tyle ze znakomita wiekszosc olowiu jest zuzywana do celów
    > motoryzacyjnych, a wraz z rozpowszechnieniem nowego rodzaju akumulatorów
    > zapotrzebowanie na ten metal moze drastycznie spasc. Ale to za jakies 5 lat,
    > co daje szanse na jakies pompowanie tego surowca przez najblizsze lata.
    > Wzrosna za to niewspólmiernie ceny metali zuzywanych do nowych typów aku,
    > tak ze mozna bedzie sobie juz powoli sztabki wytapiac ;-)
    >
    > --
    > AS
    >

    > *Olow nadaje sie dobrze na krycie dachu w irlandzkich kosciolach jak tez na
    witraze.*
    *W sam raz do irlandzkich kopsciolow w USA ktorych jest pelno.
    *