  • Data: 2004-10-19 20:43:13
    Temat: Re: VW Bank Direct - fatalna pomyłka
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...INTERIA.i-to.PL> napisał w wiadomości
    news:cl3ivd$16l$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > TomekD dnia 2004-10-19 19:15 napisał(a) co następuje:
    >
    > Zlecenia ponawiane są również w BGŻ Integrum (system on-line) oraz
    > Pekao24. W tym pierwszym podczas "selekcji" przelewów przed każdą sesją
    > Elixir (mniej więcej godzinę-dwie przed wysłaniem danych), a dodatkowo 5
    > minut przed ostatnią sesją.
    [...]
> [...]
    > system, w którym skutki wszystkich operacji "widziane" są we wszystkich
    > kanałach dostępu (wliczając w to karty). Warunek ten spełnia zarówno
    > Pekao, jak i BGŻ. A jak system działa wewnątrz, to już inna rzecz.
    > "Onlajnowość" nie determinuje sposobu selekcji przelewów do wysłania.
    > Niezależnie od tego, czy system "pobiera" dane o oczekujących przelewach
    > z podystemu obsługującego kanał WWW tuż przed wysłaniem przelewu, czy
    > też te dane siedzą w systemie od razu po ich wklepaniu na stronie, to i
    > tak trzeba sprawdzić, czy jest wystarczające saldo.

    Masz rację, zależy jak zdefiniować co rozumiemy jako system on-line.
    Nie do końca zgodziłbym się z tobą że nie ma znaczenia jak 'system działa
    wewnątrz', wydaje mi się to najbardziej istotne.
    Dostęp przez WWW, telefon czy w jakikolwiek inny sposób to tylko inny
    interfejs (frontend) do komunikacji z tym samym systemem (backend).
    Jeżeli sam system (backend) jest w stanie realizować na bieżąco żądania
    nadchodzące z różnych źródeł (frontend) to mamy system on-line.
    Jeżeli natomiast zlecenia z różnych źródeł (frontend) zbierane są w kolejce
    która tylko to co jakiś czas jest przetwarzana czy przesyłana do systemu
    (backend) mamy system off-line.
    Oczywiście nie da się zastosować takiego toku rozumowania do przelewów
    zewnętrznych które nie mogą być wykonane w dowolnej chwili.
    Czyli dla mnie system np. mBanku jest system on-line a VW off-line - nie ma
    statusu 'w trakcie zakładania' - czyli -> czekam na obsługę przez system
    backend...

    TomekD