eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiVW Bank Direct - fatalna pomyłkaRe: VW Bank Direct - fatalna pomyłka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
    From: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: VW Bank Direct - fatalna pomyłka
    Date: Wed, 20 Oct 2004 20:52:42 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 48
    Message-ID: <cl6c7n$djp$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <ckr3bj$tcm$1@achot.icm.edu.pl> <ckrhj0$f92$1@inews.gazeta.pl>
    <ckru9c$9l8$1@news.onet.pl> <ckrvus$5tl$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@4...com>
    <cktgci$ede$3@achot.icm.edu.pl> <cktnj0$l3b$1@news.onet.pl>
    <cl2uj1$c4g$1@nemesis.news.tpi.pl> <cl3i1a$sdg$1@news.onet.pl>
    <cl3ivd$16l$1@atlantis.news.tpi.pl> <cl3u75$ea$1@news.onet.pl>
    <cl40eh$m6s$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <cl5v4h$b38$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.2-0.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1098298423 13945 195.150.72.3 (20 Oct 2004 18:53:43 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 20 Oct 2004 18:53:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 0.8 (X11/20040921)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <cl5v4h$b38$1@news.onet.pl>
    X-Enigmail-Version: 0.86.0.0
    X-Enigmail-Supports: pgp-inline, pgp-mime
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:321127
    [ ukryj nagłówki ]

    TomekD napisał(a):

    > Marku, dla jasności trzeba pewnie rozdzielić operacje wewnątrz banku i te
    > realizowane na zewnątrz.

    Jasne.

    > W operacjach wewnętrznych (przelewy wewnętrzne, lokaty etc):
    > Jeżeli jesteś na stronie banku (frontend) )i wykonane przez ciebie operacje
    > natychmiast mają odzwierciedlenie w systemie banku (backend) to jest to
    > system on-line.
    > Jeżeli system transakcyjny jest obciążony to ty też czekasz dłużej niż
    > zwykle na potwierdzenie realizacji u siebie na ekranie.

    Zgadza się.

    > Pisałeś że w BGŻ czy Pekao24 (nie znam, znałem i do dziś tęsknię za
    > Telepeako24) system pracuje on-line.

    Według mojej definicji ;-)

    > Jeżeli więc przelewy wewnętrzne między
    > rachunkami działają tam on-line to raczej nikt nie podejmie się zbudowania
    > systemu obsługującymi na 100% sytuacje powtarzania zleceń który będzie tak
    > naprawdę działał naprawdę 7dni/24godziny.

    Bardzo ciekawy przykład podałeś. Cóż, jutro sprawdzę, jak to wygląda w
    BGŻ ;-) Tam doskonale widać, co się działo, bo w szczegółach zlecenia są
    komunikaty systemu o stanie operacji (czyli: zatwierdzenie / odrzucenie
    i powód) z dokładną datą i godziną. A mam dwa rachunki w Integrum, więc
    nie zaszkodzi potestować.

    > Wydaje mi się że systemy on-line są droższe na starcie, ale łatwiejsze w
    > utrzymaniu i rozwoju. Trudniej jednak jednak wprowadzać zmiany (stąd taka
    > ilość przerw konserwacyjnych w MBanku).

    Racja.

    > Systemu off-line łatwiej i taniej na początku rozwijać ale administrować
    > nimi to koszmar (stąd tak mało przerw konserwacyjnych w VW i dość sporo
    > wpadek typu coś nie przeszło albo wykonało się 2x). Ponadto istnieje poziom
    > krytyczny rozwoju systemu off-line ponad którym nie da się dalej go rozwijać
    > bez pogorszenia niezawodności i dostępności.

    Co doskonale widać na przykładzie BePeHahaha, prawda Bartol? ;-)

    --
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1