  • Data: 2006-06-18 20:32:07
    Temat: Re: Visa Classic i PIN
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Tak. Amerykańskie. Przez amerykańskie banki.
    A w Polsce przez polskie.

    > Nie macie automatów wymagających podawania PIN-u.
    Nie widziałem.

    > Nie macie bankomatów ze szczeliną 'wciągających kartę'.
    Są. Z rzadka.

    > W temacie tej dyskusji jest to więc temat poboczny.

    Nie wiem czym różni się karta visa wydana przez amerykański bank, od
    karty visa wydnej przez bank polski.

    > Te 2 zdania się kłócą ze sobą.
    > To albo nie wydają albo wydają, ale jak poprosisz. Zdecyduj się proszę.

    Nie wydają domyślnie razem z kartą. Wydają jak poprosisz.
    Czy teraz jasne.

    > Na jedno wychodzi. Obydwa żądają PIN-u.

    Nie nie obydwa, czego przykłady już ci podałem.
    Stacja benzynowa w Szwecji też ode mnie żadnego pinu nie chciała. Mimo,
    że żywego ducha, po za 4 dytrybutorami tam nie było.

    > No dobrze. A jakie to ma znaczenie dla tej dyskusji? Bo się chyba sam
    > pogubiłeś do czego zmierzasz.

    Zaczęło się od wyższości pinu nad podpisem i że ktoś coś musi sprawdzić.
    Więc podałem przykład, że nie ma pinu i nie ma podpisu i nikt niczego
    nie musi sprawdzać.

    > Ale niech sobie istnieją. Ba - istnieją nawet w Europie (nie wiem jak w
    > Polsce).
    > Ale to nie zmienia faktem, że istnieją też setki automatów, gdzie MUSISZ
    > podać PIN aby dokonać płatności.
    > To że nie ma ich w US, nie oznacza że nie istnieją w ogóle.

    Nigdy nie pisałem, że nie istnieją w ogóle.
    A jakby się tak uprzeć i chcieć policzyć automaty żądające pinu i ten
    bezpinowe, to obawiam się, że wyszłoby na moje.

    > No jak to? Przed chwilą pisałeś że w bankomacie przeciągasz kartą i tyle..
    Automacie, nie bankomacie. Zauważ wreszcie róznice.
    Nigdy nie podawałem pinu i nigdy nie podisywałem slipów na żadnej stacji
    benzynowej, płatnośc od razu przy dystrybutorze.
    Przeciągasz kartę, tankujesz i odjeżdzasz.
    McDonald ostatnio też ode mnie żadnego podpisu nie chciał.
    W supermarkecie jak ostatnio robiłem zakupy, to się dowiedziałem, że oni
    podisów nie chcą jak kwota nie przekracza jakieś tam sumy. 100 dolarów
    czy ileść tam.
    W kasach bez obsługowych też nigdy żadnego pinu nie wpisywałem.
    Czy już teraz jest jasne co miałem na myśli mówiąc automat.

    > Pani w kasie nie jest ani automatem, ani bankomatem :>
    j.w.
    wiele razy pani w kasie też nie chciała podpisu.

    > Dokładnie. I w żadnych z tym automatów zlokalizowanych w US nie musisz podać
    > PIN-u?

    Nie.
    Pin podaję tylko wtedy kiedy używam karty debetowej, a nie kredytowej.
    A używam jej do wypłaty gotówki w bankomacie.

    > Fajnie.
    > Ale w takich samych automatach zlokalizowanych w Polsce i Europie,
    > najczęściej musisz podać PIN, niezależnie od typu posiadanej karty.

    Nie muszę. Używałem tej samej karty w Polsce i nikty nigdy nie chciał
    ode mnie pinu.