    From: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Visa w Niemczech i płatności kartowe.
    Date: Wed, 4 Nov 2009 12:13:48 +0000 (UTC)

    > Jak to jest z płaceniem w Niemczech ?

    Dziwnie, naprawde dziwnie. Wlasnie jestem w Niemczech i tak to wygladalo wczoraj:

    Lotnisko we Frankfurcie: ide na dworzec kolejowy i kupuje bilet. Teoretycznie
    przyjmuja karty kredytowe, podaje wiec Mastercard Polbanku (Era). D... - pani
    mowi, ze jest jakis blad. No nic, podaje jej AMEXa - zadzialal od razu, chyba
    nawet bez autoryzacji. Jade.

    Dworzec w Fulda: taksowki przed dworcem nie przyjmuja kart, podobniez zadna.
    Ale widze, ze podjezdza taksowka z wyraznym logo Maestro. Coz, Maestro nie
    mam, ale moze Mastercard to takie Maestro+ ;-) alez skad: pani grzecznie mowi
    mi, ze zadnych kart nie przyjmuje, a jak pokazuje jej logo Maestro, to
    odpowiada cos czego nie rozumiem.

    Ok, czas przerzucic sie na gotowke. Oddzial Citibank: wkladam Mastercard
    Aliorbanku - a tutaj znow jakis blad, probowalem dwa razy, nic. Obok
    Commerzbank: tutaj udalo mi sie juz wyplacic gotowke z Aliorowego Mastercarda.

    Ide na dworzec w Fulda i chce kupic bilet na powrot: probuje tak samo jak we
    Frankfurcie: i znow Mastercard Polbanku nie zadzialal (wiec raczej nie jest to
    problem z plastikiem), AMEX od razu.

    Sprobuje przetestowac jeszcze inne karty: VE mBanku i VISE Citibanku (ale ta
    tylko do malych kwot, bo kursy Citi sa fatalne)

    Pozdrawiam,
    Marcin