    From: Aleksander Matuszak <r...@b...cy>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W jak windykacja
    Date: Fri, 18 Aug 2006 17:02:11 +0200

    Szymon wrote:
    > Nie jestem przekonany czy podeszły wiek lub zasługi u Andersa są
    > wystarczającym powodem do zadłużania.

    Nie czytasz przed odpisaniem czy nie rozumiesz tego co czytasz?
    W poście nie ma mowy o tym, że ktoś ma nie spłacać zadłużenia, tylko o
    tym że windykator działajac pod płaszczykiem prawa okrada, oszukuje i
    traktuje jak szmaty obywateli, choć co poniektórych z racji wieku lub/i
    zasług należałoby traktować z większym niż normalnie szacunkiem, choćby
    dlatego że m.in. dzięki nim mamy własne państwo i ten windykator nie
    jest zagrożony wywózką do obozu koncentracyjnego/łagru etc.

    W tym lub poprzednim wątku jest też przykład banku, który jak
    najbardziej odzyskuje swoje należności ale w sposób który nie poniża
    dłużników a i wzbudza szacunek dla banku. I zdaje się o to w tym wątku
    idzie.

    > Mowa jest o pełnoletnich, których -
    > jak sugeruje artykuł - należałoby ubezwłasnowolnić, skoro nie potrafią
    > egzystować normalnie w społeczeństwie. Bank dał im pieniądze, zaufał, a
    > teraz co? Bo ja byłem u Andersa? Dziwne...

    Dlaczego bank nie zaufa kloszardowi i nie da mu 100kZ na drobne wydatki,
    skoro taki ufny?

    > Czy ja mogę sobie "zapożyczyć"
    > dowolne auto na ulicy, jeśli znam czary by uruchomić je bez kluczyka, bo
    > "leki są drogie" i już mi nie starczyło, a nogi bolą? Na tej samej zasadzie
    > nie ma sensu brać kredytu na auto, gdy wiadomo, że nie będzie się w stanie
    > spłacić (o ubezpieczeniu i paliwie nie mówiąc)...

    Możesz, tylko podobnie jak wymuszanie w ten sposób windykacji jest to
    przestępstwo.

    Kiedy trochę dorośniesz i dowiesz się, że pomimo wszelkiej przezorności
    można popaść w kłopoty, to życzyłbym ci takiego wsparcia w rozwiązywaniu
    problemu jak owi windykatorzy ale nikomu tego nie życzę, więc tobie też nie.

    Pozdrawiam mimo wszystko

    max

    --
    adres w rot13