  • Data: 2010-03-12 09:36:18
    Temat: Re: W jakiej walucie teraz warto brać kredyt?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 12.03.2010 BK <b...@g...com> napisał/a:

    > Wlasnie wszystko sprowadza sie do tego jaka jest twoja sklonnosc do
    > ryzyka i jaka masz zdolnosc kredytowa.
    >
    > Jesli lubisz ryzyko, masz wklad wlasny 50%, i ew. rata poczatkowa to
    > np. 10% twoich miesiecznych dochodow to euro czy franek to niezly
    > pomysl. Jesli przez wachania kursowe nie spisz po nocach, a rata
    > kredytu to bedzie jakies 50% twoich dochodow to daj sobie spokoj z
    > waluta.

    Moim zdaniem podstawowa sprawa - czy planujesz sprzedawać tę nieruchomość w
    pierwszych 3/4 okresu kredytu. I pytanie pomocnicze - czy gdyby zaszła
    konieczność zmiany miejsca zamieszkania, a waluta poszłaby w górę, to
    byłbyś w stanie zakupić nową nieruchomość, a tamten kredyt spłacać
    przez kilka miesięcy lub lat czekając, aż pozostały kapitał przeliczony
    na złotówki spadnie do wartości akceptowalnej?

    Bo to jest kluczowe dla mnie - co zrobię, jeśli będę musiał sprzedać to
    mieszkanie, a kurs będzie nieatrakcyjny w tym momencie. Jeśli mnie stać na
    to, żeby wziąć drugi kredyt, a z tym poczekać aż się sytuacja wyklaruje, to
    kredyt walutowy nie jest problemem (o ile oczywiście spełnia się inne,
    'konwencjonalne' kryteria - czyli tak jak napisałeś rata nie stanowi
    najważniejszej pozycji budżetu i każde jej wahnięcie nie powoduje kryzysu
    finansowego w rodzinie itd)
    --
    Samotnik